کد خبر 226579
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

صحرایی:

کتب درسی باید نسبت به جنسیت دانش آموزان متفاوت باشد

کتب درسی باید نسبت به جنسیت دانش آموزان متفاوت باشد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: باید کتب درسی نسبت به جنسیت دانش آموزان متفاوت باشد.

به‌ گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ صبح امروز یکشنبه ۲۱ آبان ماه، آیین اختتامیه جشنواره ملی بهیندخت ویژه دختران دانش آموز کلیه مقاطع تحصیلی سراسر کشور، مدارس خارج از کشور و دختران دانشجو معلم با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه در جهان سه نوع دیدگاه به زنان وجود دارد، گفت: دیدگاه اول زنان را در حاشیه میبیند که در کلام رهبر انقلاب به دیدگاه شرقی معروف است. دیدگاه دوم زن را فعال و جنسیتی میبیند که این دیدگاه باعث انحطاط جایگاه زن شده است و به دیدگاه فمنیستی معروف است. اما دیدگاه اسلام خانواده را مهمتر میداند و دختر خانواده را در بطن جامعه میبیند.

وی افزود: در این دیدگاه زن فعال، شریف، عفیف و نجیب است، این دیدگاه با ظهور اسلام احیا شده است این دیدگاه اسلام است که زنان را در آن دوران خفقان احیا نمود.

صحرایی اظهار کرد: ما ایرانی ها پیش از دید اسلام‌ و از روز نخست آنان را گرامی میداشتیم و اسلام آن را قوی کرد. دین اسلام دختران را رحمت می داند. دین اسلام می‌گوید کسی که سه دختر داشته باشد بهشت بر آن واحب می شود. در واقع هرجا موفقیت باشد زنان و دختران نقش کلیدی ایفا کرده اند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: دختران و بانوان در اسلام به بطن جامعه آورده شدند. در دیدگاه غرب از عفت زنان سو استفاده می شود. ما در بین مدیران کشور که گاهی دچار تخلف شده اند متخلف خانوم ندیده ایم یا اگر دیده ایم بسیار اندک است. لذا تکریم سرمایه بزرگی هستند.

وی بیان کرد: اکنون شاهد حضور ۸ میلیون دانش آموز دختر و ۵۵۰ هزار معلم بانو هستیم. در واقع این روزها مادران آینده در حال تربیت هستند. جایگاه زن و خانواده در سند تحول بنیادین و وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم است.چیزی ک انقلاب و آرمان شهدا از ما میخواهد حتی فراتر از این موضوعات است.

صحرایی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: دو هدف در این سند مهم است یک باید کتب درسی نسبت به جنسیت دانش آموزان متفاوت باشد. دوم تاکید بر ساختار و سازمان ها است.امروز در سراسر کشور بالغ بر ۱۲۰ هزار مدرسه وجود دارد . لذا نظام تربیت باید از مدرسه ها متفاوت شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما اگر میخواهیم سواد و نوین جدیدی به خانواده ها بیاموزیم باید از مدارس شروع کنیم.اگر میخواهیم در اقتصاد، جامعه و فرهنگ‌ پویا باشیم باید بذر آن را در مدارس بکاریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر غریب به سه چهارم کارمندان شاغل خانوم کشور در آموزش و پرورش مشغول هستند. باید برای امور زنان و خانواده ساختار و سازمان مناسب و قوی طراحی کنیم نا بتوانیم نقش انان را به خوبی نشان دهیم، لذا در تلاش برای ایجاد آن فروگذار نخواهیم کرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: اکنون نیمی از دانشجو معلمان ما خانم هستند و از بیش از سه هزار معلمی که در کشور وجود دارد بانوان بسیاری هستند که به کودکان در مناطق محروم و فاقد هرنوع امکانات مشغول آموزش و تدریس هستند. در حقیقت هرکس زن و خانواده را تکریم نکند لعیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha