کد خبر 226470
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

 کاهش ۲۴ درصدی مرگ ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن با حضور موثر تکنسین های اورژانس

 کاهش ۲۴ درصدی مرگ ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن با حضور موثر تکنسین های اورژانس

معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۱۲ درصدی آمار مسمومیت با مونوکسید کربن از ابتدای پاییز امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، حسن نوری ساری معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد همه ساله با شروع فصل سرما شاهد بروز موارد متعدد مسمومیت هموطنان با مونوکسید کربن هستیم.

وی افزود: مونوکسیدکربن یک گاز بی رنگ، بی بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه ساله منجر به مسمومیت و مرگ تعداد زیادی از هموطنان می گردد. 

نوری گفت: از میان ۴۴۵ نفری که از ابتدای پاییز امسال دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده اند، ۱۰۱ نفر توسط نیروهای اورژانس در محل حادثه درمان شده، ۳۲۲ نفر بعد از اقدامات اولیه جهت درمان تکمیلی به مراکز درمانی اعزام شده و متاسفانه ۲۲ نفر علیرغم دریافت خدمات درمانی فوت کرده اند. 
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که علیرغم افزایش ۱۲ درصدی آمار مسمومین در ۴۵ روز اول پاییز امسال، میزان مرگ و میر ناشی از مسمومیت به دلیل رسیدگی موثر نیروهای اورژانس با کاهش ۲۴ درصدی همراه بوده است. 

نوری همچنین اضافه کرد: تهران، خراسان رضوی و آذربایجان غربی بیشتربن موارد ناشی از این مسمومیت را داشته اند که در این میان خراسان رضوی با ۵ مورد منجر به فوت بیشترین آمار قربانیان را به خود اختصاص داده است. 

این پزشک متخصص طب اورژانس به هموطنان توصیه کرد: در صورت مواجهه با موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، مصدوم را به سرعت از محل خارج کرده و به فضای آزاد انتقال دهند. 

 نوری با اشاره به مرگ ۹۱۳ نفر از هموطنان در اثر مسمومیت با مونوکسید کربن در سال گذشته، استفاده از وسایل گرمایشی ایمن و استاندارد و رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری این وسایل را از مهمترین راههای پیشگیری از این حادثه برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha