کد خبر 226469
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

«استان قزوین» میزبان ۸ شهید گمنام دفاع مقدس

«استان قزوین» میزبان ۸ شهید گمنام دفاع مقدس

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: ۲۶ آذر سال جاری مصادف با ایام فاطمیه(س) ۸ شهید گمنام در قزوین تشییع و تدفین خواهند شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم در چهلمین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس که امروز ۲۰ آبان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶ آذر سال جاری مصادف با ایام فاطمیه(س) در کل کشور ۲۸۰ شهید گمنام و در قزوین ۸ شهید گمنام تشییع و تدفین خواهند شد.

وی افزود: بیشترین تعداد شهدای تحفص شده به ترتیب مربوط به تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان با ۱۲ شهید، قزوین و خراسان رضوی با ۸ شهید است؛ تحویل پیکر شهدا به استان‌ها نیز ۱۷ آذر ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: برای تشیع ۸ شهید گمنام قزوین در بیش از ۵۲ مورد درخواست داشتیم که ۲۲ نقطه وارد کمیسیون استانی شد و در نهایت ۸ نقطه مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: این ۸ شهید در محوطه حیاط استانداری، مجتمع شمیم کوثر در مؤسسه میثاق رزم آوران، پارک نماز شهر الوند، پارک لاله شهر ارداق، شهر سیردان، شهرک یحیی آباد، روستای آقا بابا و روستای بکندی تشیع خواهند شد.

امیری مقدم با اشاره به اینکه سال گذشته نیز ۸ شهید گمنام در قزوین تشییع و تدفین شدند، گفت: باید از شهدای گمنام استقبال ویژه‌ای صورت گیرد و در این راستا نیاز است که تمامی دستگاه‌ها همکاری خوبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ۸ یادمان نیز طی یک سال گذشته تکمیل شده است و تا کنون ۸۲ شهید گمنام در ۳۵ یادمان استان قزوین تدفین شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در پایان گفت: هم اکنون یادمان نیمه کاره‌ای در استان قزوین وجود ندارد و برای ساخت یادمان شهدای تازه تفحص شده نیز اقدامات اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha