کد خبر 226417
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ایران - برزیل؛ نوجوانان به دنبال شگفتی سازی؟

ایران - برزیل؛ نوجوانان به دنبال شگفتی سازی؟

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در اولین بازی‌اش در جام جهانی زیر ۱۷ سال به مصاف برزیل می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ جام‌جهانی زیر ۱۷ سال در حالی از دیروز در اندونزی آغاز شد که تیم ایران با هدایت حسین عبدی در گروه سوم با برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا همگروه است. شاگردان عبدی امروز در نخستین بازی از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه ملی جاکارتا به مصاف برزیل خواهند رفت. این یک مسابقه دشوار در گروهی سخت با حضور دو مدعی نامدار است، اما حسین عبدی قول داده شاگردانش با تمرکز کامل به مصاف برزیل بزرگ بروند.

تیم ملی برزیل در حالی قدم به جام جهانی زیر 17 سال 2023 خواهد گذاشت که به دنبال رسیدن به ستاره پنجم و برابر شدن با نیجریه به عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست. آنها که مدافع عنوان قهرمانی هستند پیش از این موفق شده بودند که در سال‌های 1997، 1999 و 2019 جام قهرمانی را بالای سر ببرند و اولین دیدار آنها در رقابت‌های جام جهانی امسال برابر تیم ملی ایران خواهد بود. فلیپه لئال که چهار سال قبل به عنوان دستیار در کادر فنی این تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود، حالا هدایت تیم ملی زیر 17 سال برزیل را بر عهده دارد و تمام تلاشش را برای تحلیل و بررسی شرایط حریفانی که در مرحله گروهی در پیش دارد به کار گرفته است. کالدونیای جدید و انگلیس هم دیگر حریفان این تیم خواهند بود.

تیم ملی ایران برای پنجمین بار در جام جهانی زیر 17 سال حاضر شده و بهترین دوران آنها مربوط به جام جهانی 2017 بود که توانستند تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند. آنها با پیروزی برابر یمن در یک چهارم نهایی مسابقات آسیایی توانستند سهمیه حضور در جام جهانی را به دست آورند اما در نیمه نهایی با سه گل مقابل ژاپن شکست خوردند. 

لئال، سرمربی تیم ملی برزیل در آستانه در دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «من فکر می‌کنم ایران سخت‌ترین حریف ماست، چون این اولین بازی است و عوامل روانی و ذهنی هم تاثیر بسیار زیادی روی این موضوع و در نهایت نتیجه این دیدار خواهند داشت.  قصد ندارم که زحمات کشور دیگری را نادیده بگیرم یا آنها را کوچک کنم، اما ما در حال حاضر فقط مشغول آماده کردن خودمان برای بازی با ایران هستیم و امیدواریم که بتوانیم اول در این بازی و سپس در دیدارهای بعدی عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم. ایران از نظر فیزیکی تیمی قدرتمند است. ما بازی آنها را به خوبی تحلیل کردیم و بازیکنان درک خوبی از شرایط دارند، چون چند فیلم از بازی ایران دیده‌اند. امیدواریم که بتوانیم بر نقاط قوت ایران غلبه کنیم و از نقاط ضعف این تیم بهره ببریم تا بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را بگیریم.»

همچنین حسین عبدی، سرمربی ایران هم در خصوص این تقابل اظهار داشت: «ما معمولا در فوتبال ملی‌مان تقابل‌های زیادی با برزیلی نداشتیم. یک بازی خاطره انگیز در المپیک مونترال بوده و یک بازی دوستانه در دبی مربوط به چند سال قبل که بازی خداحافظی کریم باقری بود. برزیل همیشه مهد فوتبال بوده و یک قطب بزرگ در فوتبال دنیا. آنها حتما در رده نوجوانان هم ستاره‌هایی برای آینده دارند. قطعا تقابل با برزیل به خاطر اسم این تیم بسیار دشوار و ویژه خواهد بود. شما برای بازیکنان‌تان از نظر روانی چه کاری انجام دادید تا این بازی را برای خودشان راحت‌تر کنند؟ تمام تلاش من همین بوده که بتوانم این ذهن برنده را در بازیکنان بیدار کنم که امیدوارم این اتفاق در بازی برزیل بیافتد که خواهد افتاد و بازیکنان یک بازی فوق‌العاده نشان بدهند فارغ از هر نتیجه‌‍ای.»

ایران - برزیل؛ نوجوانان به دنبال شگفتی سازی؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha