کد خبر 226401
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

نیکزاد:

راه‌آهن اردبیل_میانه در دولت روحانی با دستور آخوندی تعطیل شد

راه‌آهن اردبیل_میانه در دولت روحانی با دستور آخوندی تعطیل شد

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین، سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت گذشته پروژه ساخت راه آهن اردبیل، میانه پنج سال به دستور شخص وزیر راه تعطیل شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، علی نیکزاد گفت: پس از رایزنی‌ها و پیگیری‌های مختلف، مجمع تشخیص مصلحت نظام کار انتخاب نقطه نهایی را برای شروع منطقه آزاد به دولت واگذار کرد تا از بین چهار نقطه یک محدوده برای شروع منطقه آزاد تائید و نهایی شود. به نظر بنده باید منطقه آزاد اردبیل از نقطه‌ای که دارای زیرساخت‌های گمرک و سایر امکانات است شروع شود تا به تدریج در سایر مناطق نیز این امر تسری یابد.

وی ادامه داد: در دولت گذشته با دستور آخوندی پنج سال راه آهن اردبیل_میانه خوابید در حالی که ما در این چهار سال سعی کردیم با 19 بار بازدید از راه آهن روند این پروژه را سرعت بیشتری بدهیم. برای این پروژه 4 هزار و 750 میلیارد تومان منابع هزینه شده و قرار است دولت 19 هزار میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت کند تا مراحل ریل‌گذاری این پروژه به سرانجام برسد. از محل تهاتر نفت فقط دو استان اردبیل و آذربایجان غربی بهره‌مند شده‌اند که قرار است از این محل نیز 300 میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل پرداخت شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تجهیز فرودگاه اردبیل را به امکانات مناسب به ویژه چراغ‌های نورانی شبانه یادآور شد و گفت: 54 پرواز مستقیم به مقصد فرودگاه اردبیل انجام می‌شود که در هفته‌های اخیر به دلیل برخی مشکلات تعدادی از این پروازها لغو شده است.

نیکزاد از چهارخطه شدن محور اردبیل_سرچم به طول 175 کیلومتر خبر داد و گفت: تا پایان امسال 75 کیلومتر به زیر بار ترافیک می‌رود و به غیر از 40 کیلومتر مسیر تونل‌ها مابقی پروژه نیز در دو سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha