کد خبر 226356
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

هفت هزار و ۴۱ مورد شکایت مردم گیلان در حوزه بازار رسیدگی شد

هفت هزار و ۴۱ مورد شکایت مردم گیلان در حوزه بازار رسیدگی شد

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در سال جاری هفت هزار و ۴۱ مورد شکایت مردمی استان در حوزه بازار از طریق سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) رسیدگی شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، صالح محمدی، اظهار کرد: از هفت هزار و ۳۹۸ مورد شکایت در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی به هفت هزار و ۴۱ مورد شکایت رسیدگی شد و بقیه شکایت‌های مردمی نیز در دست بررسی است.

وی افزود: قیمت‌های بالاتر از نرخ تعیین شده‌، گران‌فروشی، کم فروشی‌ نانوایی‌ها و نارضایتی‌های مردمی از کیفیت و سلامت محصولات عمده‌ترین موارد شکایت‌ها بوده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۷۳۱ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۷۸۵ مورد عدم احراز تخلف گزارش شده‌ است.

محمدی با بیان اینکه ۹۳۹ مورد پرونده تخلف صنفی- تعزیراتی و هفت مورد پرونده صورت‌ جلسه کشف کالا و ارز قاچاق تشکیل شده‌است، افزود: ارزش ریالی این میزان تخلفات کشف شده، ۲۱۹ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال است.

سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا ) برای بالا بردن سرعت عمل رسیدگی به پرونده‌های تخلف صنفی فعال است؛ علاقمندان می توانند شکایات خود در حوزه گران فروشی، کم فروشی و سایر موارد را از طریق https://samt.۱۲۴.ir/ برای رسیدگی ارائه دهند.

در این سامانه تمام دستگاه‌های عضو کمیته اقدام مشترک شامل اتاق اصناف، صمت، بهداشت، تعزیرات و جهاد کشاورزی گزارشات را به ثبت رسانده و در نهایت این گزارش برای اقدام قانونی به تعزیرات ارجاع داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha