کد خبر 226317
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

بررسی همکاری ایران و تاجیکستان در بخش انرژی

بررسی همکاری ایران و تاجیکستان در بخش انرژی

در دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان و رییس تاجیک کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان، همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، مهدی صفری بر اهمیت برگزاری نشست کمیسیون مشترک، بررسی همکاری‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی و اهمیت آن در توسعه روابط فیمابین تاکید کرد. او نقش شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های زیربنایی تاجیکستان از جمله ساخت سد و نیروگاه سنگتوده ۲ و تونل استقلال را در توسعه اقتصادی تاجیکستان و روابط اقتصادی دوجانبه مهم دانست و بر لزوم همکاری بین شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.

همچنین معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بر همکاری در بخش نفت و گاز به‌ویژه اکتشاف، استخراج و پالایش و حضور مدیران و کارشناسان تاجیک در دوره‌های آموزش تخصصی از سوی وزارت نفت اعلام آمادگی کرد.

دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان، سفر رئیس‌جمهوری ایران و مذاکرات با امامعلی رحمان، همتای تاجیک، را مهم ارزیابی و آمادگی کشورش را برای برگزاری شانزدهمین نشست مشترک همکاری اقتصادی دو کشور در اوایل دی‌ماه سال جاری در شهر دوشنبه اعلام کرد. این مقام تاجیک همچنین از همکاری شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در اجرای پروژه‌های زیربنایی تاجیکستان قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha