کد خبر 226303
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

مردم فلسطین را قرآن زنده نگه داشته است

مردم فلسطین را قرآن زنده نگه داشته است

نخستین اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران با عنوان «حافظان قرآن محافظان حقیقت» با حضور حافظان یک جز تا ۳۰ جز قرآن کریم عصر امروز جمعه ۱۹ آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، نخستین اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران با عنوان «حافظان قرآن محافظان حقیقت» با حضور حافظان یک جز تا ۳۰ جز قرآن کریم از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان تهران عصر امروز جمعه ۱۹ آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

این مراسم با اجرای نجم‌الدین شریعتی همراه بود و با حضور چهره‌هایی ازجمله سردار سلامی رئیس سپاه پاسداران اسلامی، حجج‌اسلام محمد حاج‌ابوالقاسم، غلام‌رضا قاسمیان و سیدمحمدحسین طباطبایی و اساتید قرآنی ازجمله شهریار پرهیزکار و احمد ابوالقاسمی، سیدکریم موسوی، و سعید عزیزی برگزار شد.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم در پاسداشت حاملان و حافظان قرآن کریم گفت: این کار همان تکریم خداوند و تجلیل از اوست. از همین رو از همه ارگان‌ها علی الخصوص سازمان تبلیغات تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: قرآن می‌تواند ما را به زندگی حقیقی برساند و کسی که به قرآن مأنوس به حقیقت دست پیدا می‌کند. ما در فلسطین جلوه‌های انس قرآن که به زندگی حیات می‌بخشد را شاهدیم.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم بیان کرد: افرادی که شهید دادند اما قرآن آنها را زنده نگه داشته. هر جمعیتی که اگر در شرایط آنان بود به زیر کشیده می‌شد اما مردم فلسطین را قرآن زنده نگه داشته است.

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه اگر کسی می‌خواهد فشارهای زندگی اورا درهم نشکند باید به قرآن رو بیاورد، بیان کرد: از یاد نبریم صحنه‌هایی که مادری، فرزندان خود را فدای قرآن کرد و این روحیه و تحمل سختی‌ها از قرآن آمده است. قرآن کتابی است که ما را مقاوم کرده و به ما قدرت می‌بخشد. شهدا جبهه حق را زنده می‌دارند. ده هزار شهید فلسطینی زنده هستند و جریان مقاومت از گذشته با شتاب تر رقم می‌خورد. خون شهدا با قدرت بیشتر ی جامعه بشری را بیدار می‌کنند شهدای دفاع مقدس به وسیله قرآن حیات گرفته و زنده شدند.

وی اظهار داشت: شهدا مدافع حرم و دفاع مقدس جهانی را بیدار کردند و جبهه مقاومتی که شکل گرفته به خون شهدای زنده اقتدا می‌کند. اگر با قرآن مأنوس باشیم روز به روز عزت ما بیشتر خواهد شد و دشمن به زانو در خواهد آمد. شرط موفقیت در این زمینه این است که انس با قرآن را بیشتر کنیم. هر یک از شما توانایی تشکیل یک حلقه قرآنی را در مساجد دارید و از این فرصت باید استفاده کنید.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با تاکید براینکه می‌توان جمعیت حافظان را به ده برابر تبدیل کنیم، اشاره کرد: مساجد آماده برای تبلیغات قرآنی است و بنا به فرموده رهبری هر مسجد یک پایگاه قرآنی می‌شود. این امر حیات ماندگاری را برای یکایک مردان و کشورمان به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: انس با قرآن اختصاص به هیچ شغل و جایگاهی ندارد و دسته خاصی نمی‌پذیرد. امیدواریم به همت مسئولان و مردم انس با قرآن در کشور فراگیر شود.

در ادامه این مراسم گروه سرود نجم الثاقب به اجرای همخوانی پرداختند. همچنین التهاب خوانی سید کریم موسوی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

پنل کارشناسی با موضوع حفظ قرآن از سوی استاد شهریار پرهیزکار، محمد مهدی بحرالعلوم و محمدحسین طباطبایی از دیگر برنامه‌های این اجتماع بود.

مهیا شدن شرایط تدریس در مؤسسات حفظ قرآن کریم، ارائه خدمات رایگان مؤسسات قرآنی به حافظ شرکت‌کننده در اجتماع، عضویت در انجمن حفظ قرآن کریم استان تهران و اهدای جوایز ویژه نقدی و کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha