کد خبر 226283
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱

راه اندازی بیش از ۳۰۰ دفتر خدمات سلامت در کشور

راه اندازی بیش از ۳۰۰ دفتر خدمات سلامت در کشور

معاون مرکز هماهنگی های امور اقتصادی وزارت بهداشت گفت: تشکیل دفاتر خدمات سلامت به نوعی سبب ارتقای دسترسی مردم به خدمات سلامت خواهد شد.

حمید اسدی، معاون مرکز هماهنگی های امور اقتصادی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات گفت: در راستای توسعه کسب و کار و شبکه بهداشتی کشور و در زمینه سیاست های ابلاغی کلی سلامت، موضوع برون سپاری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و دانشجویان جوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

او گفت: موضوع توسعه شبکه دفترهای ارائه دهنده خدمات سلامت مورد تاکید دولت سیزدهم است و این دفاتر توسط اشخاص واجد شرایط و مورد تایید وزارت بهداشت و بخش غیر دولتی برای تمرکز خدمات قابل واگذاری و برون سپاری حوزه سلامت تشکیل شده اند.

معاون مرکز هماهنگی های امور اقتصادی وزارت بهداشت  ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰ دفتر خدمات سلامت در کشور راه اندازی شده اند و بیش از ۱۶۹۰ شغل به ارزش بالغ بر ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال را بدون استفاده از منابع دولتی ایجاد کرده اند.

او بیان کرد: تشکیل دفاترخدمات سلامت به نوعی سبب ارتقای دسترسی مردم به خدمات سلامت خواهد شد. با همت معاونت بهداشت، بسته خدمتی بهداشت محیط شامل آموزش بهداشتی اصناف، خود اظهاری بهداشتی اصناف و صدور کارت بهداشتی و نمونه برداری بهداشتی موادغذایی در دستور کار دفاتر خدمات سلامت قرار گرفته است.

اسدی افزود: سیستم های اطلاعات بهداشت محیط و حرفه ای به همراه تیم های آموزش و مراقبت بهداشتی مجازی توسعه پیدا می کنند .

او گفت: توسعه شبکه دفاتر خدمات سلامت جزء دستاوردهای بهداشتی نظام سلامت است و ما شاهد ارتقای دسترسی مردم به خدمات سلامت و ایجاد بسته های خدمتی در سازمان  غذا و دارو در این دفاتر خدمات سلامت خواهیم بود.

دفاتر خدمات سلامت، طرحی برای کنترل کیفیت، سلامت خدمات و محصولات بهداشتی، درمانی، غذایی و دارویی است که چند سالی است از اجرا شدن آن می‌گذرد. این دفاتر فرایند کنترل و خدمت رسانی در حوزه‌های ذکر شده را افزایش می‌دهند و باعث اشتغال زایی نیز شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha