کد خبر 226226
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

اتصال ۹۳ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی به اینترنت

اتصال ۹۳ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی به اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۳درصد روستای بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی به اینترنت متصل شدند و مابقی روستاها نیز تا پایان سال انجام می شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، عیسی زارع پور صبح پنجشنبه در آئین افتتاح پروژه فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای گفت:متوسط سرعت اینترنت در بهترین شرایط ممکن با سیم مسی ۱۶ مگابیت است اما با کمک فیبر نوری این محدودیت رفع می‌شود.

وی افزود: به طور حتم با کمک بسترهای فیبر نوری می‌توان تا نیم قرن آینده خدمات چند برابری با سرعت بیشتر را برای مردم فراهم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: فیبر نوری بزرگترین پروژه در طول تاریخ ارتباطات کشور به لحاظ حجم عملیات کاری است که محقق می‌شود و این مهم نقطه عطفی در عرصه ارتباطات کشور است.

زارع پور افزود: دولت برای عملیاتی شدن این طرح که از سال گذشته آغاز شده بسترهای لازم را فراهم کرده است، و برای پنج سال آتی به همه تکلیف شده که تمامی ساختمان‌های در شهرهای کشور بر مبنای فیبر نوری خدمات دریافت کنند.

وی افزود: مقرر شد در گام نخست برای ۲۰ میلیون پوشش داده شود و در گام بعدی پوشش کامل در سراسر صورت گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در طول یکسال اخیر برای بیش از ۲ و نیم میلیون خانوار این بستر ایجاد شده و این میزان تا چهار میلیون هم رسیده است و امید است تا پایان سال جاری به هشت میلیون خانوار برسد.

عیسی‌پور گفت: مجلس نیز برای برنامه پنج ساله هفتم، اتصال ۲۰ میلیون پوشش هدفگذاری شده تا فیبر نوری بتواند تا ۳۰۰ متری منازل مردم متصل شود و بر اساس تعهد اپراتورها تلاش بر این است این سرویس با تعرفه مشخص، خدمات لازم را به مردم ارائه کنند.

وی ادامه داد: اتصال فیبرنوری برای مردم شهر ساوه اقدام مبارکی است که با فناوری پرسرعت و ارزان‌تر رقم می‌خورد و امید می‌رود در سراسر کشور مردم از این مزیت برخوردار شوند، به طور حتم این اقدام مثبت و در برخی کشورها با گستره جغرافیایی آن حدود ۱۰ سال زمان نیاز دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۳ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی به اینترنت متصل و مابقی روستاها نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

زارع پور افزود: امید است تا پایان امسال ۱۰۰ درصد روستاهای استان مرکزی از این امتیاز برخوردار شوند و در گام بعدی که کیفی سازی مدنظر است به طور حتم شکوفایی روستاها را به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha