کد خبر 226224
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

قرص‌های لاغری اعتیادآور است

قرص‌های لاغری اعتیادآور است

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: قرص‌های لاغری که در باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه ارائه می‌شود، از نوع مواد مخدر بوده و اعتیادآور است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، کمال نوجوان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل عصر پنجشنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: متأسفانه در برخی از باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه بدون آشنایی با داروهای شیمیایی یا گیاهی، قرص‌هایی به افراد ارائه می‌شود تا زمینه لاغری و تناسب اندام فراهم آید که قطعاً این مواد ارائه شده مخدر و اعتیادآور است.

وی تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کند تا در ۲ حوزه پیشگیری و مبارزه با عرضه فعالیت‌های خود را انجام دهد که در این زمینه آگاه‌سازی جوامع هدف به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: با حضور در فضاهای آموزشی و دانشگاه‌ها سعی می‌کنیم تا آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان را در عدم گرایش به مواد افیونی دنبال کنیم و قطعاً در این راستا نمایشگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، آگاه‌سازی عمومی و همچنین فعال کردن دفاتر مشاوره‌های تخصصی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

نوجوان افزود: در کنار این امر، پلیس مبارزه با مواد مخدر سعی می‌کند تا طرح آرامش در شهر را برای مقابله با خرده فروشان و معتادان متجاهر اجرایی کند تا سیمای شهر اردبیل به خاطر حضور عده‌ای معتاد متجاهر و یا فعالان عرضه مواد مخدر آلوده نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با پایش دقیق محورهای مواصلاتی تلاش بر کشف مواد مخدر قبل از ورود به چرخه توزیع در سطح شهر است و در کنار آن سعی می‌کنیم تا رصد دقیق اطلاعاتی را در مورد فعالیت قاچاقچیان و افراد گرفتار در این حوزه انجام دهیم.

نوجوان اضافه کرد: مواد مخدر و مصرف آن اصلی‌ترین منبع وقوع جرایم در استان و علل بسیاری از ناهنجاری‌ها است و قطعاً مقابله با این پدیده می‌تواند زمینه سلامت افراد جامعه را فراهم کند.

وی از اعتیاد به عنوان عامل بر هم زننده آرامش جامعه و تشدید خشونت، طلاق، سرقت، تجاوز، قتل و وقوع بسیاری از ناهنجاری‌ها یاد کرد و ادامه داد: والدین باید در کنار پلیس و سایر عوامل مدرسه در پیشگیری از ورود فرزندان به دام اعتیاد آگاهانه عمل کرده و همراهی مناسبی را داشته باشند.

نوجوان بیان کرد: به نظر پلیس پیشگیری بهتر از درمان است اما در این زمینه باید همه دستگاه‌ها با احساس مسئولیت ورود پیدا کرده و اجازه ندهند تا فضای جامعه و خانواده‌ها آلوده به اعتیاد شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل یادآور شد: در پر کردن اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان نیز باید دقت داشته باشیم تا نوجوانان و جوانان وقت فراغت خود را در مکان‌های نامناسب سپری نکنند و هوشیاری و آگاهی خانواده‌ها در این زمینه می‌تواند بسیار راهگشا و مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha