کد خبر 226200
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

افزایش سرعت اینترنت از ۴۰۰ روستا به پنج هزار و ۲۰۰ رسیده است

افزایش سرعت اینترنت از ۴۰۰ روستا به پنج هزار و ۲۰۰ رسیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ضریب نفوذ اینترنت روستایی در ایران ۹۴ درصد است درحالی که میانگین جهانی کمتر از این میزان است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ عیسی زراع پور روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان تفرش، افزود: همه روستاهای تفرش با جمعیت ۲۰ خانوار همانند سراسر کشور تا پایان دهه فجر مجهز به اینترنت می‌شوند.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بکوشند تا مشکلات مردم به حداقل برسد و در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان امید و انگیزه در جامعه تزریق کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها، محدودیت‌ها و تحریم‌ها به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته که بابد برای نسل جوان بازگو شود.

زارع‌پور به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: مجموعه فعالیت در این حوزه از ۲۳ به ۶۳ درصد رسیده و افزایش سرعت اینترنت از ۴۰۰ روستا به پنج هزار و ۲۰۰ رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در اینترنت سرعت مهم است، ادامه داد: ما به‌دنبال افزایش سرعت اینترنت هستیم و اکنون میانگین سرعت اینترنت در ساوه ۸۰۰ مگا بیت بر ثانیه است.

زارع‌پور اظهار کرد: اگر برای افزایش سرعت اینترنت در گذشته اقدام نشد، علت آن سختی کار بوده و باید این کار ۱۰ سال گذشته انجام می‌شد.

وی افزود: پوشش ۲۰ میلیون خانواری شهرهای مختلف کشور به فیبر نوردی تا سه سال آینده هدفگذاری شده و از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده مب‌شود.

وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات بیان کرد: در اینترنت تلفن همراه به طرف نسل پنجم در حرکت هستیم که این مهم بدون فیبر نوری معنا ندارد و اکنون این آمادگی وجود دارد که از نسل چهار به پنج برسیم.

زارع ‌پور به اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: اگر کشور دارایی دیجیتال نداشته باشد به سکوی پیشرفت دیگر کشورها تبدیل می‌شود، پس باید همپای دنیا پیش برویم.

وی بیان کرد: در آینده این سکوها هستند که کشورها را اداره می کنند و از عهده حکمران داخلی بر نمی آید و دیگر مرز جغرافیایی مفهوم ندارد و کاربران پلتفرم، جای همه چیز را می‌گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز اکثر پلتفرم‌های ما ایرانی است و از ظرفیت داخلی استفاده می‌شود.

زارع پور افزود: براساس آمار و ارقام موجود ماه گذشته بیش از ۲۷ میلیون کاربر از پیام‌رسان ایتا و ۴۰ میلیون نفر از روبیکا استفاده کردند که نشان از موفقیت پیام رسان‌های داخلی دارد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : این وزارتخانه تمام قد حامی پلتفرم داخلی است تا نیاز مردم را رفع کنند.
زارع پور افزود: من به عنوان وزیر ارتباطات آرزو دارم به نقطه ای برسیم اگر قرار است پلتفرم خارجی به کشور بیاید آنقدر پلتفرم داخلی با کیفیت باشد که مردم داخلی را به خارجی ترجیح دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha