کد خبر 226118
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

لاوروف:اتحادیه اروپااز تحریم روسیه ۲۵۰ میلیارد یورو متضرر شده است

لاوروف:اتحادیه اروپااز تحریم روسیه ۲۵۰ میلیارد یورو متضرر شده است

وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد: اتحادیه اروپا با محافظه‌کارانه‌ترین تخمین‌ها، به‌دلیل تحریم‌ها علیه روسیه متضرر ۲۵۰ میلیارد یورو شده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی در دیدار با مسئولان سفارتخانه‌ های خارجی در مسکو تصریح کرد: اتحادیه اروپا با محافظه‌ کارانه‌ ترین تخمین‌ ها، به دلیل تحریم‌ ها علیه روسیه متضرر ۲۵۰ میلیارد یورو شده است.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد: ایالات متحده به خرید اورانیوم و سایر مواد اولیه حیاتی از روسیه ادامه می دهد.

وی در ادامه افزود: فرایندهای دلارزدایی به طور فزاینده ای رو به شتاب گرفتن است.

سرگئی لاوروف درباره احتمال بازگشت روسیه به توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه هم خاطرنشان کرد: بخش مربوط به روسیه در این توافق به‌ طور کامل متوقف شده و سازمان ملل نیز هیچ تلاشی در این زمینه نمی‌ کند.

این در حالیست که وی پیشتر در سخنانی با «دروغگو» خواندن غرب اعلام کرده بود: هرچند زمانی که صحبت از تحریم‌های یکجانبه در مباحثات عمومی مطرح می‌شود، غرب همواره سوگند می‌خورد (!) که سیاست تحریم هرگز مردم و شهروندان عادی را هدف نمی‌گیرد؛ اما این یک دروغ است. این دقیقاً همان کاری است که آنها می‌کنند؛ تکرار می‌کنم هدف آنها ایجاد ناآرامی و تحریک مردم به قیام علیه دولت است. غرب در بسیاری کشورها به‌دنبال سیاستی مشابه است. با این حال، سیاستی که تضعیف اقتصاد روسیه از طریق تحریم و مختل کردن محافل اجتماعی روسیه را هدف گرفته، محکوم به شکست است. آنها که تجربه دارند، از همان ابتدا این مساله را به وضوح می‌دیدند و حالا فکر می‌کنم برای همه از جمله کسانی که کارزار تحریم غیرقانونی را به‌راه انداختند هم روشن شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha