کد خبر 226099
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

اوکراین به پیوستن به اتحادیه اروپا نزدیکتر شد

اوکراین به پیوستن به اتحادیه اروپا نزدیکتر شد

اتحادیه اروپا به‌رغم اذعان به برخی کاستی‌های کی‌یف، آغاز مذاکرات برای الحاق اوکراین به این اتحادیه را توصیه کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه (هشتم نوامبر، ۱۷ آبان) به‌رغم اذعان به برخی کاستی‌های کی‌یف، آغاز مذاکرات برای الحاق اوکراین به این اتحادیه را توصیه کرد. 

کمیسیون اروپا توصیه کرده مذاکرات رسمی عضویت، با اوکراین و مولداوی در گامی که «اورسلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا تاریخی توصیف کرده، آغاز شود. کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد گرجستان باید پس از احزار شرایط خاص، وضعیت نامزدی برای عضویت دریافت کند. 

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، در گزارش ۱۲۰۰ صفحه‌ای درباره گسترش آتی این بلوک ۲۷ عضوی، اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکرات باید رسماً زمانی که کی‌یف شرایط باقیمانده از جمله تشدید مبارزه با فساد و تصویب قانون لابی مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا را برآورده کند، آغاز شود. 

طبق این گزارش، این تصمیم که باید از سوی سران اتحادیه اروپا در نشست دسامبر تایید شود، می‌تواند به بزرگترین گسترش این اتحادیه از سال ۲۰۰۴ زمانی که ۱۰ کشور از جمله لهستان، جمهوری چک، کشورهای بالتیک و مجارستان به اتحادیه اروپا پیوستند، منتهی شود. 

«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در پیامی در «ایکس» در خصوص تصمیم بروکسل درباره اوکراین اعلام کرد: اوکراین به خانواده اروپایی ما تعلق دارد. این یک واقعیت است. امروز اوکراین یک گام کلیدی دیگر در راهش به سمت اتحادیه اروپا برمی‌دارد--کمیسیون اروپا آغاز مذاکرات الحاق را توصیه می‌کند. ما به همکاری در جهت عضویت آتی اوکراین ادامه خواهیم داد. 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین سه‌شنبه گفت این کشور در حال برنامه‌ریزی برای گام‌های بعدی در خصوص عضویت در اتحادیه اروپاست. وی گفت: اوکراین به اتحادیه اروپا خواهد پیوست. ما به این دست خواهیم یافت، بویژه در نتیجه تحول داخلی کشورمان که کاملاً با منافع مردم ما سازگار است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha