کد خبر 226014
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

استاندار قزوین:

لقب «حُر انقلاب اسلامی» برازنده «طیب حاج‌رضایی» است

لقب «حُر انقلاب اسلامی» برازنده «طیب حاج‌رضایی» است

 استاندار قزوین گفت: حُر انقلاب اسلامی عنوان برازنده‌ای برای «طیب حاج‌رضایی» است و استان قزوین به این سرمایه گرانقدر مفتخر است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمدمهدی اعلایی در یادواره شهید «طیب حاج رضایی» که شب گذشته ۱۶ آبان در زورخانه شهید رجایی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شهید طیب حاج‌رضایی در زمانی ندای حق‌طلبی داده است که این تفکر، آرمان و نگاه در اقلیت بود و جان خود را در مسیر آرمان‌های الهی تقدیم دین، شریعت و باورهای اعتقادی کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، وی در ادامه بیان کرد: اینکه در آن ایام عده‌ای از نفس خود بگذرند، پای آرمان‌های خود بایستند و جان خود را فدا کنند بسیار ارزشمند است و شهید حاج رضایی از حائزین این جایگاه بوده است.

 اعلایی با بیان اینکه حُر انقلاب اسلامی عنوان برازنده‌ای برای طیب حاج‌رضایی است، خاطرنشان کرد: استان قزوین به این سرمایه گرانقدر مفتخر است و نمونه‌ها و الگوهایی مانند طیب حاج‌رضایی در تاریخ این مرز و بوم کم نیستند و افراد زیادی در این مسیر جانفشانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز دنیا شرایطی را تجربه می‌کند که بسیاری از انسان‌ها ظلمی که به مردم فلسطین می‌رود را به عینه مشاهده می‌کنند، شمع فطرت ظلم‌ستیزی ملت‌ها از همیشه روشن‌تر شده است و شاهدیم که در اکثر نقاط دنیا به این ناعدالتی‌ها اعتراض می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در شرایطی که امروز تفکیک حق و باطل شفاف می‌شود به طور قطع حرهای زیادی به وجود خواهند آمد و فطرت آن‌ها روشن می‌شود، اتفاقی که امروز در ماجرای غزه مشاهده می‌شود و خیلی از انسان‌ها به دنبال این هستند که بدانند قرآن و الله‌اکبر که مردم غزه با تمام وجود از آن دفاع می‌کنند چه ویژگی‌هایی دارد.

اعلایی در ادامه افزود: ورزش باستانی که شهید طیب حاج‌رضایی از پرچمداران آن بود؛ ورزش منحصر به فرد کشور است و سرمایه‌گذاری در این مسیر شبیه ساختن مسجد است چراکه هرجایی که یاد خدا اتفاق بیفتد و مقام اهل‌بیت(ع) مورد توجه قرار بگیرد محل عبادت و معبد است و این ظرفیتی است که ورزش باستانی به وجود آورده است.

استاندار قزوین در پایان گفت: حمایت از ورزشکاران این رشته، توسعه زیرساخت‌ها و ساخت زورخانه‌های بیشتر در دستور کار مدیریت ورزش استان قرار دارد و معتقدیم ورزش باستانی باعث ایجاد روحیه جوانمردی و ایثار در جامعه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha