کد خبر 226008
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

سهم حمایت های ما در حوزه نانو کاهش پیدا کرده است

سهم حمایت های ما در حوزه نانو کاهش پیدا کرده است

رئیس گروه ترویج ستاد توسعه فناوری های نانو گفت: سال 98 بودجه فناوری نانو 39 میلیارد و در سال 1400 حدود 100 میلیارد بوده است که در مقابل بودجه 700 میلیاردی پروژه های صنعتی بیشتر شبیه یک شوخی به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ محمد باقری مطلق، رئیس گروه ترویج ستاد توسعه فناوری های نانو در برنامه تلویزیونی تهران 20 مطرح کرد: ما همیشه  به دنبال دسترسی به  یک درصد از حوزه کل نانو در دنیا بودیم. با این وضعیت بودجه تلاش بر این بود که با استفاده از بودجه ای که داشتیم برنامه های ملی را  از طریق معاونت علمی و سایر دستگاه ها از جمله صندوق نو آوری تعریف کنیم و از بودجه آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما تقریبا سالانه حدودا 12 هزار عنوان مقاله در پایگاه های معتبرASA و scopus تولید و منتشر می کنیم. ایران جایگاه پنجم دنیا در حوزه نانو را دارد  و رتبه های بالا دستی ما کره، هند، چین و آمریکا هستند.

باقری مطلق اظهار داشت: متاسفانه در این حوزه سهم حمایت های ما کاهش پیدا کرده است. سال 98 بودجه فناوری نانو 39 میلیارد و در سال 1400 حدود 100 میلیارد بوده است که در مقابل بودجه 700 میلیاردی پروژه های صنعتی بیشتر شبیه یک شوخی به نظر می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha