کد خبر 225962
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

«حیات» گزارش می دهد؛

زمان واریز سود سهام عدالت متوفیان مشخص شد

زمان واریز سود سهام عدالت متوفیان مشخص شد

پس از رونمایی از سامانه میراث، یکی از سوالاتی که برای وارثان سهام عدالت پیش می آید، این است که سود 16 سال این سهام چه زمانی واریز می شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ بالاخره پس از 16 سال بلاتکلیفی وارثان سهام عدالت، روز دوشنبه سامانه میراث رونمایی شد تا مقدمه ای برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وارثان آنها باشد. 

حال پس از انتقال این سهام، یکی از سوالاتی که برای این افراد پیش می آید، این است که سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی واریز می شود؟ 

سود سهام عدالت به امسال نمی رسد

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی در حالی خبر از انتقال سهام عدالت متوفیان تا پایان سال داده که واریز سود انباشت شده سنواتی را به سال آینده موکول کرده است. 

بنابراین وارثان سهام عدالت نباید فعلا منتظر سود سهام عدالت خود باشند. 

محمود حسنلو در این رابطه گفت: طبق زمانبندی این شرکت، تا پایان سال سود سهام عدالت متوفیان به وراث آنان تخصیص می‌یابد و اوایل سال آینده سود انباشت شده سنواتی نیز بین وراث تقسیم خواهد شد.

وارثان سهام عدالت به کدام کارگزاری ها می توانند مراجعه کنند؟ 

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد جزئیات بیشتر انتقال سهام عدالت گفت: سامانه میراث به منظور تقسیم هوشمند و انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث تهیه شده و هم اکنون ۸ شرکت کارگزاری به صورت برخط به این سامانه دسترسی دارند و سایر کارگزاری‌های بورسی نیز در حال اضافه شدن به سامانه هستند.

طبق بررسی ها، پس از اتصال کارگزاری‌ها، در هفته آینده ۲ بانک بزرگ کشور به سامانه میراث اضافه خواهند شد و سپس دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و دفاتر پیشخوان که بازوی اجرایی هستند، به این سامانه متصل خواهند شد.

حسنلو در خصوص تعداد متوفیان سهام عدالت گفت: از زمان واگذاری سهام عدالت تاکنون، بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت فوت کردند. پیش بینی ما این است که بیش از ۱۵ میلیون نفر، ورثه این متوفیان باشند.

حسنلو گفت: پرونده در میز کار (کارتابل) تمامی وراث در سامانه درگاه یکپارچه ذی‌ نفعان بازار سرمایه قابل مشاهده خواهد بود و وراث می‌توانند در این سامانه، آخرین وضعیت پرونده خود را مشاهده کنند.

جدول زمان بندی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث

وراث متوفیان سال ۱۳۸۴ و قبل از آن در تاریخ ۱۵ آبان، متوفیان سال ۸۵ در تاریخ ۲۷ آبان، سال ۸۶ و ۸۷ در تاریخ ۱۱ آذر، سال ۸۸ و ۸۹ در تاریخ ۲۵ آذر، سال ۹۰ و ۹۱ در تاریخ ۹ دی، سال ۹۲ و ۹۳ در تاریخ ۲۳ دی، سال ۹۴ و ۹۵ در تاریخ ۷ بهمن، سال ۹۶ و ۹۷ در تاریخ ۲۱ بهمن، سال ۹۸ و ۹۹ در تاریخ ۵ اسفند، سال ۱۴۰۰ و به بعد در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۲ می بایست با مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir نسبت به تعیین وضعیت زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث اقدام کنند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پوریا محمودی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 0
    من سهام یک میلیونی دارم ولی هیچی واریز نشد