کد خبر 225945
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱

مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اصفهان و خمینی شهر تعطیل شد

مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اصفهان و خمینی شهر تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس نوبت صبح اصفهان و خمینی شهر در روز چهارشنبه ۱۷ آبان(فردا) بدلیل استمرار آلودگی هوا طی سه روز اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، منصور شیشه فروش عصر سه شنبه در حاشیه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان افزود: به دنبال استمرار شرایط آلودگی هوا، پایداری جو، انباشت آلاینده های جوی و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداروم این روند در روزهای آینده، این کمیته تشکیل و تصمیماتی را اخذ کرد.

وی ادامه داد: طبق مصوبات این کمیته تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح در مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر فردا «چهارشنبه» تعطیل است.

شیشه فروش یادآور شد: طرح زوج و فرد خودرو  نیز در رینگ ترافیکی شهر اصفهان تا پایان هفته آینده از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اجرا خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در همین ارتباط ضمن تاکید به سالمندان و افراد دارای بیماری های قلبی و تنفسی برای پرهیز از تردد در سطح شهر، به عموم شهروندان نیز توصیه می‌شود از فعالیت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

وی ادامه داد: در این نشست تأکید شد اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحدهای آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت کند.

شیشه فروش اظهار کرد: هرگونه اقدامی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود ممنوع است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی مقابله خواهد کرد.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز سه‌شنبه با ۱۵۳ (AQI) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار گرفت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان دیروز با صدور اطلاعیه‌ای از پایداری جو، غبار آلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا تا روز شنبه هفته آینده در مناطق مرکزی و صنعتی استان و کلانشهر اصفهان خبر داد.

این وضعیت برای اصفهان، لنجان، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان(زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین‌ شهر و میمه، نجف‌آباد و ورزنه وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی در روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha