کد خبر 225908
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

پناهی روا در گفتگو با «حیات»؛

برگزاری یادواره شهدا یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی است

برگزاری یادواره شهدا یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی است

مدیرکل امور شاهد آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی است، گفت: باید شخصیت مدیریتی و اجتماعی شهدا را در دستورالعمل تربیتیمان قرار دهیم.

زهرا پناهی روا مدیرکل امور شاهد و ایثارگران و دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: ما باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم. برگزاری یادواره شهدا یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی در سطح کشور است که می تواند یاد و خاطره شهدا را برای این نسل و آیندگان زنده نگهدارد.

وی با بیان اینکه لازم است مسیر سیر و سلوک شهدا الگوی همه جانبه برای همه نسل ها باشد، اظهار کرد: می بایست شخصیت مدیریتی، اجتماعی و زندگی شهدا بخصوص شهدای فرهنگی سرلوحه همه جنبه های تربیتی باشد که در دستور العمل هایمان برای نسل جوان قرار می‌دهیم.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش عنوان کرد: شهدای فرهنگی ما بدلیل شخصیت خاصی که در زندگی اجتماعی و کاریشان داشتند، توانستند قلب دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کنند که بیش از 36 هزارشهید را نثار این انقلاب کنند. 

پناهی روا با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است بیش از بیش تلاش کنیم، افزود: معلمین و نومعلمینی که در سطوح مختلف در حال تدریسند به لحاظ آموزشی  با نسل جوان ما در ارتباط مستقیم هستند لذا باید مسائل تربیتی را سرلوحه اصلی کارشان قرار دهند و همانطور که شهدا در وصایایشان به ما سفارش کردند، راهشان را ادامه دهیم؛ شهدا در وصیت نامه هایشان اخلاق ، حفظ حجاب، پیروی از ولایت و چگونگی حفظ راه اسلام و دین خدا را بیان کرده‌اند. معلمان ما باید عمل به این وصایا را از موارد تربیتی در کلاس درس، برای تربیت نسل جوان داشته باشند.

وی  با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت از طرق دیگر نیز امکان پذیر است، بیان کرد: یکی از مواردی که می تواند الگوی مناسبی برای نسل جوان باشد استفاده از هنر است. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ هنر می تواند نقش موثری برای ثبت همه رخ دادها در ذهن فرزندان این مرز و بوم باشد، یکی از روشهای که نقش الگوی شهدا را روایت می کند، تئاتر است و دومین روش کارهای گروهی است که دانش آموزان می توانند با آن منش، راه و روش شهدا را بیاموزند و سومین راهکار استفاده از فیلم های کوتاهی است که در رابطه با شهدا و کارشان ساخته شده تا در مراحل گوناگون تربیتی در مدارس از آنها استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha