کد خبر 225905
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

عیادت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از آتش نشان آمر به معروف

عیادت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از آتش نشان آمر به معروف

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به همراه جمعی از مسئولان این ستاد از آتش نشان آمر به معروف آقای «علیرضا عابدی» که مورد حمله مزاحمان نوامیس در پارک سرخه حصار تهران قرار گرفته بود، عیادت کرد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به همراه جمعی از مسئولان این ستاد از آتش نشان آمر به معروف آقای «علیرضا عابدی» که مورد حمله مزاحمان نوامیس در پارک سرخه حصار تهران قرار گرفته بود، عیادت کرد.

حجت‌الاسلام «محمدحسین طاهری آکردی» در منزل این آتش نشان با بیان این‌که بی تفاوتی در جامعه اسلامی امری مذموم است، بیان داشت: اگر افراد یک جامعه نسبت به تحولات و اتفاقات آن و سرنوشت و سرگذشت یکدیگر بی تفاوت باشند انسجام، حلقه اتصال و نخ تسبیح جامعه از هم خواهد گسست.

وی با اشاره به اقدام آتش نشان امر به معروف گفت: اقدام این آتش نشان عزیز ما اوج احساس مسئولیت در قبال همنوع و افراد جامعه است که با در خطر انداختن جان خود، از صدمه دیدن و ادامه مزاحمت برای بانون حاضر در پارک ممانعت کردند.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: همین اقدام جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را نشان می‌دهد. اگر آقای عابدی اقدام نمی‌کرد و بی تفاوت از کنار این مسئله می‌گذشت چه اتفاقاتی برای آن سه دختر نوجوان رخ می‌داد. امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام تعبیه شده تا افراد جامعه نسبت به هم احساس مسئولیت کنند. این فریضه نماد انسانیت و ایثارگری در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این‌که امروز رواج بی تفاوتی و تشدید فرد گرایی مطلق در جوامع غربی، آرامش را از انسان غربی گرفته است، افزود: اینکه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام جایگاه بسیار بالایی دارد، برای اهمیت دادن به جامعه و زیست طیبه است. کنار گذاشتن احساس مسئولیت و غلبه گفتمان فایده گرایی و سود گرایی انسان غربی را تبدیل به یک موجود بی پناه کرده است.

در این عیادت حجت‌الاسلام طاهری آکردی با اهدای لوحی از اقدام قانونی و اخلاقی این آتش نشان تقدیر کرد.

گفتنی است، آقای عابدی آتش نشان ایستگاه سرخه حصار تهران چندی پیش در بوستان سرخه حصار طی درگیری با مزاحمین نوامیس مصدوم شده بود که پس از عمل جراحی و بستری شدن در بیمارستان، اکنون دوران نقاهت خود را در منزل سپری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha