کد خبر 225901
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

سخنگوی وزارت امور داخلی غزه:

غزه به علت توقف فعالیت نانوایی‌ها در معرض فاجعه بزرگ قرار دارد

غزه به علت توقف فعالیت نانوایی‌ها در معرض فاجعه بزرگ قرار دارد

سخنگوی وزارت امور داخلی غزه اعلام کرد: حدود ۹۰۰ هزار نفر همچنان در شهر غزه و شمال غزه به سر می برند. افراد مقیم مراکز پناهندگان از حملات اسرائیل در امان نمانده اند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک برج مسکونی را در غرب غزه بمباران کردند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور داخلی غزه اعلام کرد: حدود ۹۰۰ هزار نفر همچنان در شهر غزه و شمال غزه به سر می‌برند. افراد مقیم مراکز پناهندگان از حملات اسرائیل در امان نمانده اند.

وی افزود: آنچه رسانه‌ها درباره کشتار و جنایات اسرائیل بیان می‌کنند قطره‌ای از دریا و بسیار ناچیز است. همه نانوایی ها به علت حملات اسرائیل تعطیل شده اند که این گواهی دهنده یک فاجعه خطرناک است.

سخنگوی وزارت امور داخلی غزه تصریح کرد: نبود آب آشامیدنی سالم، ساکنان غزه را به نوشیدن آب ناسالم سوق داده است. ۹۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه با فاجعه پس از توقف فعالیت نانوایی‌ها و قطع آب روبرو هستند. از آغاز حمله کمکی به شمال غزه نرسیده است.

وی خواستار معرفی سران رژیم صهیونیستی به دادگاه جنایات جنگی به سبب کشتاری که رقم زده اند، شد و گفت: گذرگاه امنی که اشغالگران از آن سخن می‌گویند دروغ است و تبدیل به گذرگاه مرگ شده است.

از سوی دیگر سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: اسرائیل مانع از ورود برخی داروها و تجهیزات پزشکی به غزه می‌شود. آتش‌بس تنها راه تضمین رسیدگی به بحران انسانی جاری در غزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha