کد خبر 225890
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

جنجال دوباره روی آنتن زنده؛ یک شکایت دیگر به پرونده میثاقی اضافه شد

جنجال دوباره روی آنتن زنده؛ یک شکایت دیگر به پرونده میثاقی اضافه شد

برنامه فوتبال برتر و مجری آن بار دیگر با یک باشگاه ورزشی دچار چالش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ شب گذشته و طبق معمول شاهد اظهاراتی جنجالی از سوی محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر بودیم که سوای صحت و سقم آن، باعث ایجاد چالش میان این برنامه و باشگاه سپاهان شد و این باشگاه اصفهانی بلافاصله با انتشار بیانیه‌ای صریح اللحن، اعلام کرد از این مجری بابت اظهاراتش در برنامه شکایت خواهد کرد.

صحبت‌های میثاقی در خصوص حکم صادر شده از سوی AFC برای بازی برگزار نشده مقابل الاتحاد است که طی آن باشگاه را مقصر این اتفاق دانسته و این موضوع باعث شکایت سپاهانی‌ها از مجری این برنامه شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است:

درست زمانی که تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه آزادی مشغول تاریخ‌سازی بود، این مجری جوان کلماتی را بر زبان آورد تا شاید بتواند برای داغ دل خود مرهمی بیابد و آتشی به اردوی سپاهان بیندازد. چشم و گوش معدود افراد بیننده این برنامه شاهد بود که این مجری شاید سعی می‌کرد در ظاهر از رأی صادر شده از سوی AFC علیه سپاهان ناراحت به نظر برسد، اما همچون یک مهاجم فرصت‌طلب تلاش می‌کرد پاس گلی را که بعضی افراد با اطلاعات ناقص خود در اختیارش گذاشته‌اند، به نتیجه برساند که البته در نهایت محقق نشد. او به جای اینکه رأی صادر شده را به چالش بکشد، در نقش وکیل مدافع طرف دیگر ماجرا ظاهر شد.

 این بار اولی نیست که اظهارات مجری فوتبال برتر باعث ایجاد جنجال و حاشیه شده و یک نهاد را به شکایت از این برنامه واداشته است. همین چنی قبل بود که فدراسیون فوتبال در ماجرای مربوط به حق پخش تلویزیونی بابت موضع گیری میثاقی علیه این مجموعه، اقدام به شکایت از وی کرده و پیش از این هم در چند نوبت شاهد شکایت سایر باشگاه‌ها از جمله سپاهان، استقلال و پرسپولیس از این برنامه و مجری جنجالی آن بودیم.

یکی از چالش‌های برنامه فوتبال برتر با باشگاه پرسپولیس در سال‌های اخیر مربوط به دعوای میان یحیی گل‌محمدی و رسول پناه، مدیرعامل وقت پرسپولیس است که مدعی بود به وی اجازه روی آنتن آمدن داده نشده است و این موضوع از سوی مجری برنامه مطرح شده و با عصبانیت شدید گل‌محمدی روبرو شد و حتی کار تا یک قدمی شکایت از او پیش رفت که با وساطت اطرافیان ختم به خیر شد. میثاقی التبه در طول این سال‌ها کمترین چالش را با باشگاه پرسپولیس داشته و از همین رو بعضاً متهم به جانبداری از این تیم هم می‌شود.

باشگاه تراکتور هم در چند مرحله تا کنون با این برنامه و مجری آن به مشکل خورده است. یکی از معروف‌ترین‌هایش مربوط به صحبت‌های منصوریان علیه زنوزی بوده است و در چند نوبت دیگر هم این باشگاه به شکایت از برنامه دوشنبه‌ شب‌های شبکه سه سیما پرداخته است. یکی از آنها مربوط به آذرماه 99 است که در بیانیه تندی از سوی این باشگاه آمده:

احتراما، به استحضار عالی می رساند در مورخ ۱۷ آذر ۹۹ مجری برنامه‌ی فوتبال برتر در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه ۳ سیما، عمدا یا سهوا الفاظی در ارتباط با تیم مردمی و پر طرفدار تراکتور و بازیکنان و مربیان این تیم بزرگ و محبوب به کار برده است که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها تماشاگر پرشور این تیم محبوب شده است.

 در این راستا و در جهت پیگیری مطالبه بر حق هواداران تیم تراکتور، مدیریت باشگاه وظیفه ذاتی و قانونی خود می‌داند مراتب اعتراض را به جنابعالی به‌عنوان مقام ارشد سازمان مذکور رسانده و انتظار دارد دستور موکد داده شود تا ضمن برخورد با عوامل توهین و افتراء به تیم پرطرفدار و مردمی تراکتور، اجازه چنین اظهار نظرهایی به عوامل و گردانندگان آن به‌ویژه مجری جوان و جویای نام آن داده نشود.

یکی از چندین چالش برنامه فوتبال برتر با باشگاه استقلال هم به پرونده جنجالی بازیکن گابنی گل گهر برمی‌گردد که در آن میثاقی از احتمال صدور رای به سود سیرجانی‌ها خبر داد و این موضوع جنجال زیادی ایجاد کرد. باشگاه استقلال در این خصوص در توئیتی نوشت:

جنجال دوباره روی آنتن زنده؛ یک شکایت دیگر به پرونده میثاقی اضافه شد

این فقط یکی از چندین و چند جنجالی است که میان مجری فوتبال برتر و باشگاه استقلال پیش آمده است. در موارد مشابه دیگر هم این برنامه با باشگاه‌ها و اشخاص مختلف و فدراسیون فوتبال دچار درگیری شده است. سوای اینکه در این موارد حق با مجری برنامه بوده و یا باشگاه شاکی در این خصوص محق محسوب می‌شود، باید دید اشکال کار در این همه جنجال از سوی یک برنامه چیست. جالب اینجاست که برنامه نود با اجرای عادل فردوسی‌پور که به نوعی فوتبال برتر جایگزین آن شده است، با وجو اینکه ماهیت چالش برانگیزتری داشت اما هرگز به این میزان حاشیه و جنجال در اطرافش نبود. به نظر می‌رسد که صحبت‌های گاه و بی گاه محمدحسین میثاقی و اظهار نظرهای جهت دارش در موارد مختلف این حواشی را ایجاد کرده و شائبه به راه انداخته است. طبق عرف رایج برنامه‌های این چنینی معمولاً مجریان برای اینکه از موضع بی طرفی خارج نشوند به اظهار نظر در خصوص موضوعات مختلف ورود نکرده و فقط با طرح موضوع، نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران یک حوزه و طرفین یک مناقشه را منعکس می‌کنند و این را می‌توان یک اشتباه بزرگ از سوی مجری برنامه فوتبال برتر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha