کد خبر 225851
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

نام «پروین اعتصامی آشتیانی» در بین اسامی شعرای یونسکو ثبت شد

نام «پروین اعتصامی آشتیانی» در بین اسامی شعرای یونسکو ثبت شد

مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران از قرار گرفتن نام پروین اعتصامی آشتیانی در بین اسامی شعرای یونسکو خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ عبدالمهدی مستکین ظهر امروز در همایش ملی هویت و پیشرفت استان مرکیز اظهار کرد: در حال حاضر نام فخرالدین عراقی و امیرکبیر و پروین اعتصامی به عنوان شاعران ایرانی در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که نام پروین اعتصامی امسال به ثبت رسیده است.

 وی تصریح کرد: استان مرکزی مشاهیر و شخصیت‌های بزرگی را در دامن خود پرورش داده که هرکدام از این شخصیت‌ها از مشاهیر بزرگ و به نام کشور هستند.

 مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: مشترکات فرهنگی خوبی بین تبریز و اراک وجود دارد که تلاش داریم سال آینده همایش بین‌المللی خواهر خواندگی بین تبریز و اراک برگزار شود.

مستکین  پیوستگی هویتی را از شاخصه‌های مهم در تمدن ایرانی دانست و گفت:برگزاری همایش‌های ملی هویت نقش موثری در حفظ و حراست از شاخصه‌های تمدنی دارد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 استاندار مرکزی نیز گفت: تقویت گفتمان هویت یکی از برنامه‌های مهم است که باید در استان جدی گرفته شود.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: به منظور شناسایی عناصر هویتی استان طی دو سال اخیر نشست‌های متعددی با  حضور اساتید و صاحب نظران و نخبگان استان برگزار و به نتایج ارزشمندی دست پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: استان مرکزی مملو از عناصر هویتی قدرتمند است که در راستای افزایش همبستگی باید این عناصر را به جامعه شناساند.

 معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز معرفی و شناساندن چهره‌های برجسته و مفاخر را یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان و اظهار کرد: استان مرکزی به منظور تحقق این مهم اقدام به تشکیل هیات اندیشه ورز هویت در استان کرده است.

 ۱۴۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده است که قرار است ٣٩  مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha