کد خبر 225767
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

تولید ۹ هزار تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری استان قزوین

تولید ۹ هزار تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری استان قزوین

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۹ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری این استان طی مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ علی رمضانپور با بیان اینکه در مهرماه امسال ۹ هزار تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری استان قزوین تولید شده است، اظهار کرد: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل که هفت هزار و ۷۰۰ تن بوده ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در این استان تولید شود، افزود: در حال حاضر ۶۸ واحد مرغ تخمگذار در استان فعال است که ظرفیت تولید این واحدها ۸ میلیون و۵۰۰ هزار قطعه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیشترین میزان تخم مرغ تولیدشده را مربوط به شهرستان آبیک دانست که از قطب‌های تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: استان قزوین با وجود پتانسیل‌های مناسب از قطب‌های مهم تولیدکننده تخم ‏مرغ در سطح کشور محسوب می‌شود و جایگاه خوبی دارد به طوری که توانسته رتبه ششم کشور را در تولید تخم ‏مرغ به خود اختصاص دهد.‏

رمضانپور یادآور شد: قزوین جزو قطب‌های مهم تولید تخم مرغ در کشور به شمار می‌رود که بیشتر تخم مرغ تولیدی در استان قزوین به خارج از استان به ویژه استان‌های همسایه و تهران صادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha