کد خبر 225760
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

اروز در گفتگو با «حیات»؛

جزئیات طرح تسهیلات مسکن ایثارگران تشریح شد/ اختصاص 5 هزار سهمیه به وام مجددی ها

جزئیات طرح تسهیلات مسکن ایثارگران تشریح شد/ اختصاص 5 هزار سهمیه به وام مجددی ها

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد با وجود لحاظ نشدن تسهیلات مسکن ایثارگران در قانون بودجه 1402 این طرح با پیگیری های  دکتر قاضی زاده هاشمی به تصویب رسید.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص جزئیات تسهیلات مسکن ایثارگران به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: با توجه به اینکه تسهیلات مسکن در قانون بودجه سال 1402 لحاظ نشده بود اما با پیگیری های دکتر قاضی زاده هاشمی از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و دفتر دولت نهایتا این طرح توسط دولت به تصویب رسید.

وی با اشاره به رسالت های بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: در راستای اقدام موثر دولت  به منظور مسکن دار کردن مردم، این مهم نیز از ابتدای سال در دستور کار بنیاد شهید قرار گرفت. لذا ارقام پیشنهادی این طرح توسط بنیاد در اختیار هیات دولت قرار گرفت و در نهایت با بررسی کمیسیون های مربوطه و حمایت و مساعدت های دولت، طرح در تاریخ 30/7/1402 تصویب و شناسنامه قانون آن در تاریخ 15 آبان صادر شد.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جزئیات طرح تسهیلات مسکن گفت: براساس این طرح، نرخ تسهیلات مسکن برای شهر های با جمعیت بالای یک میلیون نفر 600 میلیون، مراکز استان ها 500 میلیون، شهرستان ها 400 میلیون و روستاها 300 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و اقساط 20 ساله در نظر گرفته شده است.

اروز مطرح کرد: تمام جامعه هدف از جمله آزادگان، جانبازان با هر درصدی از جانبازی، همسران، فرزندان و والدین شهدا می توانند از این امتیاز بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه هرساله تسهیلات مسکن به ایثارگران پرداخت می شود، گفت: از این تعداد 5 هزار سهمیه شامل موارد خاص و افراد وام مجددی می شود.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اینباره توضیح داد: در حقیقت افرادی که پیشتر از تسهیلات مسکن استفاده کرده و تا پایان سال 1401 مبلغ را تسویه نموده اند اما اکنون فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب هستند با نظر گرفتن دهک پایین درآمدی می توانند مجددا از این تسهیلات استفاده کنند.

اروز با اشاره به اینکه تشخیص معیار و سنجش مسکن نامناسب و نامتعارف در چهارچوب دستورالعمل های بنیاد شهید و بانک مرکزی تعیین می شود، تصریح کرد: این تسهیلات قرار است در قالب وام خرید و ساخت مسکن به ایثارگران پس از تایید شورای پول و اعتبار بانک مرکزی و تعیین سهمیه بانک های عامل اختصاص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 352
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرضیه IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    30 10
    واقعا حالا باید این تبصره را می گذاشتید؟چرا نباید همه افراد حائز شرایط از وام مجدد بهره مند شوند؟
  • سی۶۲سال.فاقد.مسکن IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    25 20
    باعرض.سلام...تشکر.میکنم.از.مسعولین..بنیادشهید.
  • هوشنگ IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    18 16
    عالی
  • قاسم ازادی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    13 11
    باسلام این وام مسکن میشه برای ساخت خانه استفاده بشودمن زمینی دارم میخواهم بسازم باسنددربافت فرسوده قرارداردودرشه رکرمانشاه میباشدچقدروام بمن تعلق میگیرد
  • محمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    18 12
    👍🌹
  • علی امیری IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    14 4
    خدا کنه به من هم بدهن من گرفتم و تسویه کردم خانه هم ندارم
  • محمد IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    17 9
    من‌جانباز چهل درصد هستم و هم‌پنج سال اسا ت دارم یعنی جزب ازدگان هم هستم نگفته نشود من برای خرید خودرو و برای استفاده از وام خودرو کجا بایدم برم و خیلی احتیاج به خودرو دارم دارم خوهشمندم راهنمایم کنین
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    26 12
    ایا به خواهر بردار شهیدوام تعلق میگیرد
  • سادات IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    25 14
    ایکاش اعلام میکردن کسانیکه وام قبلی رو تسویه کردن میتونن دوباره از وام جدید استفاده کنن
  • حاج ولی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    30 14
    خوب عالی ممنونم سایه مقام معظم رهبری مستدام باد
  • ابوطالب قاسم آبادی ایثارگربسیجی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    از آقای قاضی زاده خیلی تشکر میکنم و بنده تا بحال نه خانه داشتم نه وامی گرفتم سی پنج ساله مستعجرم کمکم کنید دوتا دختر بزرگ دارم مشکل مسکن دارم
  • بهروز انصاری IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 0
    خودرو داخلی