کد خبر 225741
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

رویداد هنری «من‌القدس الی‌القدس» در حرم رضوی آغاز شد

رویداد هنری «من‌القدس الی‌القدس» در حرم رضوی آغاز شد

 رویداد هنری «من‌القدس الی‌القدس» به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و با هدف حمایت از مردم بی‌دفاع غزه در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز شد.

 به گزارش گروه استان‌های حیات، رویداد هنری «من‌القدس الی‌القدس» صبح دوشنبه در حرم مطهر رضوی با حضور ۱۴ تن از هنرمندان برجسته تجسمی کشور که آثار هنری خود با موضوع فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی را خلق خواهند کرد آغاز شد.

ارائه تصویر مظلومیت فلسطینی‌ها وظیفه امروز هنرمندان

مهدی انفرادی، نقاش مشهدی در این رویداد اظهار کرد: وظیفه امروز هنرمندان این است که معصومیت و مظلومیت مردم فلسطین را با استفاده از ابزارهای مختلف به تصویر بکشند و به مخاطب عرضه کنند.

نقاش مشهدی به موضوع اثر خود اشاره و اظهار کرد: این نقاشی به سبک رئال، حمایت از معصومیت و مظلومیت بچه‌های فلسطین را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: سوژه این نقاشی، بر اساس یک صحنه واقعی به تصویر کشیده شده و در آن، معصومیت یک خواهر و برادر گرفتار شده زیر آوار، که از همه کمک می‌خواهند را نشان می‌دهد و پرچم فلسطین نیز به عنوان لباس آنها تصویر شده است.

انفرادی ادامه داد: اعتقاد من این است که هنر در آگاه‌سازی مخاطب بسیار تأثیرگذار است و هنرمندان باید از هر هنر و ابزاری که در اختیار دارند استفاده کنند و مظلومیت مردم داغدیده فلسطین و ظلم و وحشی گری رژیم غاصب اسراییل را نشان دهند. انفرادی ادامه داد: هنر می‌تواند بیانگر یک تعریف از هر اتفاق و رویدادی باشد و یک اثر خوب می‌تواند روی مخاطب و حوادث تأثیر گذار باشد.

هنرمندان انقلابی پای کار حمایت از مظلومان هستند

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی اظهار کرد: رویداد هنری و رسانه‌ای «من‌القدس الی‌القدس»، حاوی این پیام است که هنرمندان انقلابی پای کار حمایت از مظلومان، به ویژه مردم مظلوم فلسطین هستند و ظرفیت‌های خود را برای همصدایی با آنها پای کار می‌آورند.

محسن هوشمند افزود: در کنار این تلاش هنرمندانه، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای پوشش رسانه‌ای و بازنشر تولیدات این رویداد انجام شده تا آن را در ابعاد بین‌المللی انعکاس دهیم و از این طریق نیز حامی مردم غزه باشیم.

وی تصریح کرد: هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد، آثاری را در رشته‌های نقاشی و نگارگری با محوریت همبستگی با جبهه مقاومت اسلامی تولید خواهند کرد و در پایان رویداد، این آثار در قالب‌های مختلف مورد استفاده و بازنشر قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha