کد خبر 225700
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

با پیگیری شعبه ویژه مصالحه قتل،

پنج پرونده قتل در قزوین به صلح منجر شد

پنج پرونده قتل در قزوین به صلح منجر شد

 رییس مرکز توسعه حل اختلاف قزوین از سرانجام صلح برای پنج فقره پرونده قتل در این استان با پیگیری شعبه ویژه مصالحه قتل در دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام محمد حیدری روز دوشنبه در این رابطه اظهار کرد: شعبه ویژه مصالحه قتل استان قزوین در سال جاری با اقدامات موثری که داشته توانست در پنج پرونده با برگزاری نشست‌ها و استفاده از ظرفیت های مردمی و معتمدین نسبت به مصالحه اقدام کند.

وی به جدیدترین پرونده قتل در شورای حل اختلاف استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: در این پرونده شعبه ویژه مصالحه قتل به منظور اصلاح ذات البین (اصلاح و آشتی دادن میان دو یا چند نفر) و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم با تلاش‌های شبانه روزی معتمدان و ریش سفیدان، سرانجام توانست برادر قاتل را از چوبه دار رهایی بخشد.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد:‌ در این پرونده خانواده مقتول با گذشتن از حق خود به متهمی که هشت سال حبس و زندانی شده بود، فرصت دوباره زندگی بخشیدند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین در پایان ضمن تقدیر از تلاش های شعبه ویژه مصالحه قتل و رییس حوزه قضایی ضیا آباد، خاطرنشان کرد: تعدادی پرونده نیز در شعبه ویژه مصالحه قتل در جریان رسیدگی قرار دارد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت های موجود در ماه های پیش رو بتوانیم نتیجه آن‌ها را نیز به صلح و سازش نزدیک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha