کد خبر 225652
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

بهسازی جاده‌های استراتژیک گلستان

بهسازی جاده‌های استراتژیک گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه عملیات آسفالت جاده‌ها و معابر عمومی استان در دستور کار قرار دارد، افزود: طی چند روز گذشته شاهد تسریع در اجرای عملیات آسفالت در اقصی نقاط استان هستیم.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ عادل مصدقی صبح دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده، اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌های مواصلاتی استان گلستان در دستور کار قرار گرفته که با سرعت مضاعف در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آسفالت محور کردکوی به درازنو - رادکان - چمن ساور و سایر روستاهای کوهپایه‌ای این شهرستان یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اجرا بود که بخش از آن محقق شد، ادامه داد: طی سالیان گذشته ۲۳ کیلومتر از محور مذکور تخریب شده بود و به روکش و بهسازی نیاز داشت که عملیات آسفالت ۱۶ کیلومتر از مسیر فوق آغاز و با تلاش‌های مستمر ۱۲ کیلومتر بهسازی، لکه‌گیری و آسفالت آن تکمیل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با تأکید بر اینکه این میزان مسیر آسفالت شده از شهر کردکوی تا درازنو در محدوده پارک جنگلی تا روستای درازنو با ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مالی که بیشتر ملی بوده، انجام شده است، ادامه داد: محور روستایی و گردشگری مذکور یکی از پرترافیک‌ترین جاده‌های گردشگری غرب گلستان بوده که بیش از ۶ روستا در آن واقع شده است.

وی استقرار سایت راداری فرودگاه و صدا و سیما در ارتفاعات این منطقه را از دیگر دلایل با اهمیت بودن این جاده دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا در شرایط مساعد جوی، بهسازی آسفالت این مسیر استراتژیک را تا دهه فجر به روستای رادکان برسانیم.

مصدقی از احداث هشت کیلومتر راه روستایی جدید در این محور خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ روستای رادکان به سمت میل رادکان و در ادامه به سمت دو راهی چمن ساور و روستای حاجی آباد خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در ادامه با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی جابجایی مسافر با ناوگان عمومی استان طی هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: میزان مسافر جابجا شده با اتوبوس، مینی بوس و سواری طی مدت مذکور یک میلیون و ۷۷۴ هزار و ۶۹۶ نفر و تعداد سفرهای جاده‌ای ۲۱۷ هزار و ۸۳۹ سفر بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد مسافران درون استانی در این مدت ۹۳۴ هزار و ۹۲۶ مورد و برون استانی ۸۳۹ هزار و ۷۷۰ مورد بوده که به ترتیب سهم ۵۶ و ۴۴ درصدی را در پی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha