کد خبر 225650
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

اسماعیلی در شصت و یکمین سال جایزه البرز:

فرهنگ وقف باید گسترش باید/ ضرورت توسعه حوزه اقتصاد فرهنگ

فرهنگ وقف باید گسترش باید/ ضرورت توسعه حوزه اقتصاد فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ وقف باید گسترش باید، گفت: امروز در همه طرح های مهم اقتصادی مانند ساخت مسکن، آموزش و پژوهش وقف حضور دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ صبح امروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه, آیین شصت و یکمین سال جایزه البرز ویژه دانش آموزان با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش،حجت الاسلام مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از برترین دانش آموزان سراسر کشور در هتل ارم برگزار شد.

وزیر ارشاد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه گفت: این روزها دل‌هایمان از نسل کشی کاملا عریان اسراییل خون است. بیش از ۴ هزار کودک در این جنگ به شهادت رسیدند. رژیم منحوس اسراییل حق حیات برای مسلمانان قائل نیست. اما ما امروز پیروزی خون بر شمشیر را در خرابه های غزه و حماسه آفرینی جوانان فلسطینی مشاهده میکنیم.

وی با بیان اینکه خون مظلوم کودکان غزه سبب راهپیمایی هایی وسیع در قلب اروپا شده است، افزود: انشالله به زودی زوال و اضمحلال این رژیم کودک کش را شاهد خواهیم بود و همه آزادگان جهان سقوط این رژیم را جشن خواهند گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرهنگ وقف گفت: اسلام با ظهورش عدالت را جاری نمود و سنت وقف را سراسری کرد. مرحوم البرز کار بسیار فوق العاده و ممتازی نمودند که به همه فرزندان کشور این فرصت را دادند که خود را به عرصه ظهور برسانند. انشالله بتوانیم در سال اینده از دانش اموزان ایرانی خارج از کشور نیز در این رویداد بهره ببریم.

وی مطرح کرد: ما در حوزه وقف نیازمند گسترش این فرهنگ هستیم. امروز وقف وارد موضوعات وسیعی از قبیل دانش بنیان و اقتصاد دریا شده است. امروز در همه طرح های مهم اقتصادی مانند ساخت مسکن، آموزش و پژوهش وقف حضور دارد. بایستی بتوانیم حوزه اقتصاد فرهنگ را گسترش دهیم. فرهنگ محیط بر اقتصاد، سیاست و همه بخش ها است. لذا امیدواریم در این بخش شاهد پیشرفت های چشمگیری باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha