کد خبر 225633
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

صحرایی در شصت و یکمین جایزه البرز:

اتحاد ملی ممکن نمی شود مگر با حمایت از نخبگان/شکاف نسلی به 10 سال رسیده است

اتحاد ملی ممکن نمی شود مگر با حمایت از نخبگان/شکاف نسلی به 10 سال رسیده است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اتحاد ملی ممکن نمی شود مگر با حمایت از نخبگان گفت: امروز فاصله نسل ها و شکاف نسلی بسیار کاهش یافته و حتی از ۲۵ سال به ۱۰ سال رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات،؛  صبح امروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه, آیین شصت و یکمین سال جایزه البرز ویژه دانش آموزان با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش،حجت الاسلام مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از برترین دانش آموزان سراسر کشور در هتل ارم برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: آموزش و پرورش هر کشوری سیمای آینده آن کشور است. قدرت آینده ما از آموزش و پرورش کنونی ما قابل مشاهده است و جمع شما نشانه این موضوع است.

وی افزود: یادآوری این عبارت از رهبر انقلاب که فرمودند در جذب، هدایت و ساماندهی از نخبگان و درمان کردن دردهای آنان شب و روز نشناسید، بسیار مهم است.

صحرایی مطرح کرد: در هر جامعه ای بین یک و نیم تا سه درصد نخبه هستند، نخبگان موتورهای پیشران تحول هر جامعه ای هستند.

وی با اشاره به جنگ اسرائیل و غزه گفت: این روزها دلمان خون است برای کودکان غزه . تمام ثروت آمریکا از چپاول نخبگان دیگر است و راهکار آن ها برای جذب نخبگان سایر کشورها ناامید کردن آنان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بحث آینده و تعلیم و تربیت آینده بسیار مهم است، گفت: ما هر برنامه ای ک برای آینده طراحی نماییم پایه اصلی تحقق آن نخبگان هستند.

صحرایی تصریح کرد: اتحاد ملی ممکن نمی شود مگر با حمایت از نخبگان. امروز این پرسش مطرح می شود که مهمترین تحولات پیش روی ما کدام است؟ امروز فاصله نسل ها و شکاف نسلی بسیار کاهش یافته و حتی از ۲۵ سال به ۱۰ سال رسیده است.

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد جذب شدگان دانشگاه فرهنگیان زیر ۲۰ سال هستند . امروز شکاف ادراکی میان والدین و معلمان و فرزندان اجتناب ناپذیر است. اینکه افراد بتوانند در این تحولات قدرت روحی و تاب آوری بالا داشته باشند بسیار مهم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از نیمی از مشاغل امروز در بیست سال آینده وجود نخواهد داشت. ما برای گذار از این تحولات به نشاط و همدلی نیاز داریم. در آینده بخش قابل توجهی از علمی که انتقال پیدا میکند علم واسطه ای است. لذا نخبگان حلقه واسط بین نسل ها را ایفا می کنند.

صحرایی گفت: ویژگی سوم آینده پیش روی ما موضوع رقابت است. در دنیای پیش روی ما رقابت عامل ریزش و رویش است. امروز رقابت ما رقابت تمدن ها است. افرادی که نتوانند جایگاه و منزلت تمدنی خود را پیدا کنند از حرکت بازخواهند ماند. اینکه امروز استکبار تلاش میکند هویت ملی نخبگان را بگیرد ناظر بر همین موضوع است.

وی ادامه داد: ما برای اینکه نخبگان را به نگاه تحلیلی سوق دهیم آنان را به خواندم تاریخ توصیه می کنیم. بزرگان در همه ادیان تاکید بر خوانده شدن تاریخ توسط نخبگانشان را دارند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: جنگ روایت ها نبرد مغزها است پس کسی که فکور است پیروز است. البته نقش خانواده و نظام تعلیم و تربیت مهم است. آموزش و پرورش نخ تسبیح است. در زمان ثبت سند تحول بنیادین بر توسعه پژوهش سرا ها توجه ویژه ای شده است. ما می توانیم در اصالت و رقابت جشنواره البرز را بین المللی کنیم.

گفتنی است، در این مراسم از دانش آموزان نخبه برجسته سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و حجت الاسلام خاموشی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha