کد خبر 225614
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

شهرک انرژی‌ خورشیدی در استان اردبیل احداث می‌شود

شهرک انرژی‌ خورشیدی در استان اردبیل احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از احداث شهرک انرژی‌های خورشیدی به منظور تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، هاشم علایی صبح امروز در جریان بازدید از محل‌های پیشنهادی احداث شهرک انرژی خورشیدی، اظهار داشت: طی تفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت شهرک‌های صنعتی با استانداری اردبیل، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و شرکت توزیع نیروی برق استان، شهرک انرژی‌های خورشیدی در استان اردبیل احداث می‌شود.

وی افزود: این شهرک در راستای ترویج بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر و به منظور حمایت از مشارکت بخش خصوصی در تولید برق پاک احداث خواهد شد.

علایی ادامه داد: برای احداث شهرک انرژی خورشیدی، چندین نقطه در استان اردبیل از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شناسایی و معرفی شده است که در صورت دارا بودن شرایط لازم، بهترین مکان ممکن برای احداث آن انتخاب و تملک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: پس از تملک اراضی مساعد و تامین زیرساخت‌های لازم، نسبت به واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران واجد شرایط برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی اقدام می‌شود تا گامی مهم در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در استان برداشته شود.

وی توسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر را در تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: استفاده از انرژی‌های نو می‌تواند ضمن کاهش وابستگی به منابع فسیلی و حفظ محیط زیست، نیروی برق مطمئن و پایداری را در فواصل مختلف سال در اختیار صنعت استان قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha