کد خبر 225578
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس در گفتگو با حیات خبر داد؛

لایحه جدید برای کاهش خدمت سربازی در راه است

لایحه جدید برای کاهش خدمت سربازی در راه است

ابوالفضل عمویی گفت: مجلس شورای اسلامی، در رسیدگی به طرح مهارت محوری سربازی دست نگه داشته است تا دولت لایحه خود را ارائه دهد.

ابوالفضل  عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با آخرین وضعیت طرح مهارت محوری سربازی در این کمیسیون گفت: در رابطه با اصلاح قانون نظام وظیفه عمومی، طرح هایی از جانب مجلس شورای اسلامی مطرح بود و گفتگوهایی نیز با مقامات زیر ربط داشتیم در همین راستا مطلع شدیم که ستاد کل نیروهای مسلح از مسیر دولت تصمیم دارد لایحه ای جدید در این موضوع به مجلس دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لایحه هم جامع تر و هم ظرفیت قانونی متقن تری دارد مجلس شورای اسلامی، در رسیدگی به طرح مذکور دست نگه داشته است تا دولت لایحه خود را ارائه دهد به محض اینکه این لایحه را دریافت کردیم بحث خدمت سربازی را در دستور کار قرار خواهیم داد تا بتوانیم خدمت سربازی را در کشور بهینه کرده و دوره سربازی را برای آینده جوانان موثرتر کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد کاهش خدمت سربازی در برنامه هفتم توسعه که نیاز به اذن رهبری دارد در چه مرحله ای است افزود: این پیشنهاد برخی از همکاران بنده بود که نیازمند تکمیل رسیدگی در برنامه هفتم در صحن علنی مجلس هستیم که در صورت تصویب مردم عزیز را در جریان میگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha