کد خبر 225487
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

اقراریان به «حیات» خبر داد؛

شهرداری جا زد؛ طرح وکیل رایگان هوا شد

شهرداری جا زد؛ طرح وکیل رایگان هوا شد

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و مرکز وکلای قوه قضاییه طرح وکیل رایگان در سراهای محلات اجرا نشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در تیرماه سال جاری از انعقاد تفاهم‌نامه ای مابین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و مرکز وکلای قوه قضاییه و آغاز ارائه خدمات رایگان حقوقی به شهروندان در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه خبر داد.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص جزئیات طرح وکیل رایگان به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: طرح وکیل رایگان یا همان طرح نجم اساسا مربوط به شهرداری تهران نیست، لذا شهرداری در این طرح هیچگونه ورود و مداخله ای نخواهد داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این طرح ابتکار عمل کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر با مرکز وکلای قوه قضاییه است، افزود: در واقع در این طرح هیچ هزینه ای به گردن شهرداری تهران نخواهد بود و تنها طبق تفاهمنامه منعقد شده مقرر شد شهرداری تهران فضا و بستر مورد نیاز برای ارائه خدمات وکلا و مشاورین را به شهروندان تهرانی فراهم نماید.

اقراریان با اشاره به اینکه دیدارهای مرکز وکلای قوه قضاییه از مدت ها پیش نیز برگزار میشد، مطرح کرد: طی دیدارها و ملاقات های مردمی که با شهروندان تهرانی داشتیم متوجه شدیم بسیاری از شهروندان از مشکلات حقوقی متعددی رنج می برند و نیازمند راهنمایی و مشاوره هستند.

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تاکنون ظرفیتی برای کمک به شهروندان در این راستا نداشته است، گفت: به همین خاطر برآن شدیم تا با ایجاد یک ابتکار عمل جدید بازدیدها و ملاقات های مردمی خود را به صورت مشترک با مرکز وکلای قوه قضاییه انجام دهیم تا مشکلات حقوقی شهروندان نیز احصا و به منظور رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور در روزهای یکشنبه هر هفته و پس از نماز مغرب و عشا دیدارهایی را با مردم در مساجد محلات هماهنگ و برگزار نمودیم. همچنین طی تفاهمنامه ایجاد شده، قرار شد شهرداری با معرفی 22 سرای محله منتخب در سراسر مناطق 22 گانه تهران فضایی را با هدف مشاوره رایگان به وکلا و مشاورین اختصاص دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره افزود: متاسفانه علی رغم تفاهم نامه ایجاد شده مابین رییس مرکز وکلا و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، شهرداری نسبت به ارائه این سراهای محلات اقدامات لازم را انجام نداده است.

اقراریان خاطر نشان کرد: در حقیقت ما درصددیم تا به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران فعالیت های مرکز وکلا را از منظر اطلاع رسانی و حقوق عامه توسعه و تقویت نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha