کد خبر 225485
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

افزایش ۳۰۰ درصدی مرگ خاموش در زنجان

افزایش ۳۰۰ درصدی مرگ خاموش در زنجان

رئیس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: مرگ خاموش طی ۶ ماه نخست سال‌ جاری نسبت به سال گذشته در استان زنجان، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ داریوش تقی‌لو، در رابطه با حادثه مسمومیت با گاز co، اظهار کرد: روز گذشته در پی اعلام مسمومیت با گاز co در ساعت ۱۴:۰۵ در منطقه الهیه زنجان، یک دستگاه آمبولانس کوی فرهنگ به محل حادثه اعزام شد.

وی از مسمومیت ۲ نفر با گاز co خبر داد و افزود: خانم ۳۶ ساله، پس از دریافت اقدامات پیش‌بیمارستانی به بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان و یک کودک قبل از رسیدن همکاران با وسیله شخصی انتقال یافته بودند.

این مسئول در رابطه با ماموریت‌های اورژانس استان زنجان در خصوص مسمومیت co، تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست امسال اورژانس زنجان در این خصوص ۶۶ ماموریت انجام داده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان در رابطه با امدادرسانی اورژانس به مددجویان مسموم شده با گاز استنشاقی، گفت: طی ۶ ماه ابتدای امسال، به ۸۳ مددجو مسمومیت با گاز co و سایر گازهای استنشاقی و ۱۲ مددجو انفجار گاز امدادرسانی شده که از این تعداد ۶۸ مددجو به بیمارستان منتقل شدند و متاسفانه ۴ نفر قبل از رسیدن تکنسین اورژانس جان باختند.

تقی‌لو در رابطه با ماموریت‌های اورژانس استان زنجان در خصوص مسمومیت co در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست سال گذشته اورژانس زنجان در این خصوص ۶۷ ماموریت انجام داده شده و به ۷۷ مددجو مسمومیت با گاز co و گاز استنشاقی امدادرسانی شده که ۲۰ نفر آنان مددجو انفجار گاز بودند.

وی با بیان اینکه ۷۴ مددجو مسمومیت با گازهای استنشاقی برای ارایه خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان منتقل شدند، افزود: متاسفانه یک نفر نیز قبل از رسیدن تکنسین‌های اورژانس جان باخت.

این مسئول در رابطه با درصد مقایسه‌ای آمارهای ۶ ماه نخست سال‌جاری و سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ درصد فوت ناشی از مسمومیت گاز co و گازهای استنشاقی قبل از رسیدن تکنسین اورژانس افزایش یافته و ۴۰ درصد مددجو انفجار، یک درصد ماموریت‌ها، ۸ درصد مددجو مسمومیت با گاز co و گازهای استنشاقی همچنین ۸ درصد انتقال به بیمارستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha