کد خبر 225446
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

با حضور مسئولان ملی و استانی؛

همایش ملی «روز مازندران» در صالحان کجور برگزار شد

همایش ملی «روز مازندران» در صالحان کجور برگزار شد

همایش ملی «روز مازندران» با حضور مسئولان ملی و استانی در روستای صالحان کجور نوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ همایش ملی روز مازندران به مناسبت ۱۴ آبان صبح یکشنبه با حضور مسئولان ملی و استانی در روستای صالحان از توابع بخش کجور برگزار شد.

در این مراسم که با حضور هاشمی، جانشین وزیر و معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه و مسئولان استانی و شهرستانی در حال برگزاری است، غرفه‌های فرهنگی و صنایع دستی در صحن بقعه مبارکه امامزاده محمدکیا سلطان (ع) در روستای صالحان برپا شده است.

به گزارش مهر، با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۵ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ در تقویم رسمی به عنوان «روز مازندران» نام‌گذاری شد.

همچنین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، مصوبه تعیین مناسبت‌های جدید برای درج در ضمیمه تقویم رسمی کشور که بنا به پیشنهاد وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ۸۶۴ مورخ سی‌ویکم خردادماه سال ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد را برای اجرا ابلاغ کرده بود.

براساس این ابلاغیه روز چهاردهم آبان‌ماه به نام روز مازندران و روز ۲۵ آبان‌ماه به نام روز اصفهان نام‌گذاری شد. بیعت مردم مازندران با حسن بن زید علوی و تشکیل حکومت شیعی در مازندران نیز در ۱۴ آبان سال ۲۴۳ شمسی مطابق با عید سعید فطر ۲۵۰ هجری قمری رخ داد که به این جهت نیز ۱۴ آبان به عنوان روز مازندران نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha