کد خبر 225407
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

صادرات 1500 دستگاه تراکتور به 25 کشور دنیا

صادرات 1500 دستگاه تراکتور به 25 کشور دنیا

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از صادرات یک‌هزار و 500 دستگاه انواع تراکتور به 25 کشور دنیا در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مصطفی وحیدزاده، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز از برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه انواع تراکتور برای امسال خبر داد و اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۲۰ هزار دستگاه تراکتور تولید شده است.

وی همچنین از صادرات تراکتور به ۲۵ کشور دنیا خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه به کشورهای مختلف دنیا صادر شده و ۲۲ میلیون دلار عاید کشورمان شده است.

وحیدزاده ادامه داد: میزان صادرات تراکتور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه تراکتور به ارزش ۳۲ میلیون دلار صادر شده بود.

وحیدزاده از وجود ۲ خط مونتاژ و تولید تراکتور در کشورهای تاجیکستان و ونزوئلا اشاره کرد و متذکر شد: این ۲ خط به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی این کشورهای و عدم حمایت از کشاورزان نیمه فعال هستند.

وی بیان داشت: بدنبال آن هستیم با فعال کردن خط تولید تاجیکستان از این طریق به کشورهای این کشور صادرات تراکتور انجام شود.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، توجه ویژه به نیروی انسانی و جذب نیروهای متخصص و کارآمد همزمان با افزایش تولیدات صورت گرفته و در نتیجه تحول در بخش اشتغال استان را نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری در بخش اشتغال دانست و اضافه کرد: در حال حاضر سهم اشتغال این مجموعه به صورت مستقیم ۶ هزار نفر و به صورت غیرمستقیم بالغ بر ۲۰ هزار نفر است.

 گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی با شرکت‌های اقماری که ۷ شرکت در تبریز و در خود مجتمع تراکتورسازی که قطعات خودروسازان معتبرسبک و سنگین اروپا و حتی دنیا مثل ایتالیا را تامین می‌کنند.

۲ شرکت در سنندج و ارومیه و ۲ خط تولید در خارج از کشور فعال است که با این پیشینه در واقعه می‌توان تراکتورسازی ایران را نگین صنعت سنگین ایران و حتی منطقه خطاب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha