کد خبر 225401
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

مادر شهید افشار در گفتگو با «حیات»:

علیرضا از کودکی شهادت را دوست داشت + فیلم

علیرضا از کودکی شهادت را دوست داشت + فیلم

مادر شهید علیرضا افشار زنجانی گفت: علیرضا از نظر اخلاقی بسیار نمونه بود و از بچگی شهادت را دوست داشت.

مادر شهید علیرضا افشار زنجانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره این شهید بزرگوار گفت: علیرضا خبرنگار صدا و سیما بود که در سال 1384 زمانی که برای مانور به چابهار می رفتند؛ در سانحه سقوط هواپیما  به شهادت رسید. تقریبا 18 سال است که شهید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: من بهترین کاری که می توانم بکنم و بیشترین جایی که آرامش دارم سر خاک علیرضا است و دوست دارم کنار او بنشینم از این کار فوق العاده لذت می برم؛ چون فکر می کنم که در خانه او هستم. علیرضا بسیار نمونه بود و از نظر اخلاق و روحیه خیلی خوب بود. او 4 آذر تولدش بود که 15 آذر نیز به شهادت رسید. علیرضا بسیار مومن بود.

مادر شهید افشار اظهار کرد: پیکر برخی از افراد حاضر در هواپیما گم شده بود و زمانی که پیکرش پیدا شد؛ فقط دست علیرضا از کاور بیرون بود و فقط از این طریق قابل شناسایی بود؛ من با دیدن دستش او را شناختم. 

وی اظهار کرد: او از بچگی شهادت را دوست داشت و اهل نماز و روزه بود. علیرضا اهل ورزش بود؛ کاراته و اسکی از ورزشهایی به شمار می رفت که علیرضا آنها را ترک نمی کرد. انسان اگر خدا را بشناسد و متدین باشد از برخی کارها دوری می کند و علیرضا این خصلت را داشت. او بسیار مودب بود و هرگز به یاد ندارم که به ما بی احترامی کرده باشد. او به من و پدرش بسیار احترام می گذاشت.

گفتنی است؛ شهید علیرضا افشار در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۸۴ هنگامی که برای تهیه گزارش مانور پیروان ولایت از تهران عازم چابهار بود با دیگر همکاران عرصه خبر بر اثر سانحه سقوط هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha