کد خبر 225368
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

وزیر خارجه اردن: با توصیف حملات اسرائیل به عنوان دفاع از خود مخالف هستیم

وزیر خارجه اردن: با توصیف حملات اسرائیل به عنوان دفاع از خود مخالف هستیم

در واکنش به اظهارات مسئولان آمریکایی و رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حملات جاری این رژیم به غزه برای دفاع رژیم صهیونیستی از خود است، وزیر خارجه اردن گفت که با توصیف این جنگ به عنوان دفاع از خود مخالف است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و سامح شکری، وزیر خارجه مصر با تکرار این ادعا که «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد»، گفت: اما باید هر اقدام ممکنی را برای حفاظت از غیرنظامیان اتخاذ کند.

بلینکن گفت: آتش بس در حال حاضر به حماس این امکان را خواهد داد تا به باز استقرار خود بپردازد و آنچه را که انجام داده است، تکرار کند.

وی عنوان داشت: درمورد ایجاد کانال‌هایی جهت رساندن کمک‌ها به غزه توافق کردیم. آنچه که در حال حاضر وارد نوار غزه می‌شود، کافی نیست.

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: هدف ما پایان دادن به درگیری در غزه در راستای تحقق صلح در منطقه با وجود تفاوت در دیدگاه‌ها است.

وی افزود: اردن و مصر دو شریک هستند که با ما برای صلح در منطقه تلاش می‌کنند. امروز برای تلاش جهت تحقق صلح پایدار در منطقه جمع شده‌ایم. ما به استفاده از نفوذ خود جهت ممانعت از گسترش دامنه جنگ توسط هر طرفی پایبند هستیم.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: تلاش‌های مشترک ما در افزایش انتقال کمک‌های انسانی به غزه مهم است. ما امروز درخصوص راه‌های تسهیل و تسریع در رساندن کمک‌ها به غزه صحبت کردیم. ما امروز درمورد نیاز به حفاظت از غیرنظامیان فلسطین گفتگو کردیم.

در همین حال، ایمن الصفدی عنوان داشت: ما به صورت جامع و شفاف گفتگو کردیم و مواضع ما متفاوت بود، اما بر اهتمام بر توقف جنگ در غزه تاکید شد. مواضع بر لزوم رساندن کمک‌های کافی به صورت هرچه سریع‌تر به نوار غزه و جلوگیری از کوچاندن فلسطینی‌ها تاکید داشت.

وی افزود: ما خواهان توقف فوری درگیری‌ها و پایان این جنگ هستیم و با توصیف این جنگ به عنوان دفاع از خود مخالف هستیم.

وزیر خارجه اردن گفت: این جنگ برای اسرائیل امنیت را به ارمغان نمی‌آورد و ثبات را در منطقه محقق نمی‌کند.

الصفدی خاطرنشان کرد: کشتار و جنایت‌های جنگی باید متوقف شود و مصونیت اسرائیل مقابل قانون بین المللی باید پایان یابد.

وی افزود: ما باید این دیوانگی را متوقف کنیم و به گرفتن جان میلیون‌ها تن پایان دهیم.

وزیر خارجه اردن گفت: ما نسبت به اوضاع باختری نگران هستیم  چراکه به شهرک نشین‌ها اجازه داده می‌شود که فلسطینی‌های بی‌گناه را بکشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha