کد خبر 225363
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

درخواست عمان از دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی

درخواست عمان از دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه عمان امروز (شنبه) ‌از دیوان کیفری بین‌المللی خواست تا دادگاهی برای رسیدگی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین برگزار کرده و عاملان و آمران آن را محاکمه کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ وزارت خارجه عمان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مراتب «تقبیح و محکومیت شدید» این کشور را نسبت به «کشتار مداوم و جنایات جنگی نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین» ابراز کرد.

وزارت خارجه عمان در ادامه این بیانیه با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مدارس «اسامه بن زید» و «الفاخوره»، ورودی بیمارستان کودکان «النصر» و مخزن آبی که به چندین محله در شهر «رفح» آبرسانی می‌کرد، بر لزوم هوشیار شدن جامعه بین‌المللی تاکید کرد.

عمان در این پیام ضمن درخواست از دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی، از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت‌های اخلاقی، قانونی و انسانی خود را به یاد آورده و به «بی‌توجهی و نقض» اصول و قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی پایان دهد.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

جنگ غزه در حالی وارد بیست و نهمین روز خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شده است، که ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف غزه در سایه نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش درگیری در «خاورمیانه» ادامه می‌دهد. قایق‌های ماهیگیران، اردوگاه نصیرات، محوطه بیرونی بیمارستان‌ها، مساجد، برج مهندسان و اردوگاه المغازی از جمله محورهای حملات صهیونیست‌ها در بیست‌ونهمین روز جنگ بودند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا امروز دست‌کم ۹۴۸۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از این میان ۳۹۰۰ تن کودک هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha