کد خبر 225326
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

سرعت تردد در جاده‌های استان مرکزی ۱۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از میانگین کشوری

سرعت تردد در جاده‌های استان مرکزی ۱۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از میانگین کشوری

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سرعت متوسط ثبت شده خودروهای عبوری توسط دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان ۸۸ کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به میانگین کشوری ۱۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مهرداد جهانی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا اول آبان‌ماه، بیش از ۱۸۷ میلیون تردد در محورهای شریانی مجهز به سامانه‌های ترددشمار آنلاین استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه ۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع ترددهای ثبت شده ۱۸ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که آمار بالای تردد این‌گونه وسایل نقلیه در راه‌های استان نشان از اهمیت حمل و نقل و همچنین صنعتی بودن استان دارد که همین امر موجب شده تا فرسایش رویه‌های آسفالتی با سرعت بیشتری رقم بخورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: آمار خروجی‌های وسایل نقلیه از استان ۳۷ میلیون و ۶۸ هزار و ۵۱۱ تردد بوده که نسبت به مدت مشابه ۳ درصد افزایش داشته است.

جهانی ادامه داد: تعداد تردد خودروهای وارد شده به مرکز استان ۱۷ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۸۸ مورد بوده که این تردد ها ۹ درصد افزایش داشته است، همچنین تردد خروجی‌ها از شهرستان اراک نیز ۱۶ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۸۹ مورد بوده است.

وی با اشاره به رتبه سوم استان مرکزی در ترددهای ورودی و خروجی به استان گفت: محور شازند – اراک را با ۷ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۶۸۲ تردد، پرترددترین محور استان و بعد از این محور، آزادراه تهران - ساوه با ۷ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۹۶۴ تردد در جایگاه دوم و محور اراک - سلفچگان با ۶ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۲۱۷ تردد در جایگاه سوم استان قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    خبر دروعه ز این همه دست انداز فکر نکنم خبر درست باشه