کد خبر 225254
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

دوبازی در یک روز؛ بیچاره ورزشگاه آزادی

دوبازی در یک روز؛ بیچاره ورزشگاه آزادی

در شرایطی که ورزشگاه آزادی دچار فرسایش شده و توانایی میزبانی مسابقات سنگین را ندارد، به زودی درگیر یک چالش بزرگ هم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ورزشگاه آزادی تهران به عنوان یک مجموعه ورزشی قدیمی که به وقت خودش از لحاظ زیرساختی مورد بازسازی قرار نگرفته و به نوعی فرسوده شده است، از ابتدای فصل درگیر بازسازی سکوها و چمن زمین فوتبالش بوده و به همین دلیل استفاده از آن در مقطعی میسر نبود و در مقطعی دیگر هم با مشکلات زیادی در آن بازی برگزار شد که حاصلش مصدومیت تعداد زیادی از بازیکنان و بازخورد بین المللی منفی بود که از این بابت صورت گرفت و خصوصاً در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا این موضوع سرو صدای بیشتری به پا کرد.

چندی پیش بود که مدیر ورزشگاه آزادی اعلام کرد این ورزشگاه امکان پذیرایی از سرخابی‌های پایتخت را ندارد و از همین رو قرار بر این شد که دو باشگاه محل دیگری برای میزبانی خود معرفی کنند و بحث انتقال بازی‌های خانگی به محل دیگر هم مطرح شد ولی طی نشستی که میان مسئولان برگزار شد مقرر شد تا زمانی که ورزشگاه تختی تهران آماده شود، بازسازی چمن ورزشگاه آزادی به تعویق بیافتد و این ورزشگاه همچنان میزبان سرخابی‌ها باشد.

با وجود اینکه همین موضوع برای شرایط حال حاضر ورزشگاه آزادی سنگین است، میزبانی از رقابت‌های داخلی تیم ملی هم به جای خودش به آن اضافه می‌شود و نساجی مازندران هم این ورزشگاه را محل میزبانی خود معرفی کرده بود و حالا هم سپاهان به دلیل محرومیت از میزبانی در نقش جهان به این بار اضافه شده است.

باشگاه سپاهان با اعلام AFC باید بازی خود مقابل آلمالیق را روز دوشنبه 15 آبان در ورزشگاه آزادی برگزار کند و طبق اعلام همین برنامه نیز تیم نساجی در گروه خود باید چهارمین بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا را چهار ساعت قبل از این مسابقه (ساعت 17:30) در همین ورزشگاه برگزار کند. این در حالی است که وضعیت چمن زمین شماره یک ورزشگاه آزادی که به‌تازگی ترمیم شده چندان مساعد نیست و با کوچک‌ترین فشار کیفیت فعلی‌اش را هم تا حد زیادی از دست خواهد داد.

در همین راستا یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال به فرهیختگان گفت: «واقعیت امر این است که شرایط زمین چمن ورزشگاه آزادی اهمیتی برای AFC ندارد و طبق نامه‌ای که ارسال شده بازی سپاهان و آلمالیق در ساعت اعلام‌شده باید در ورزشگاه آزادی برگزار شود و طبق برنامه قبلی هم نساجی باید در همین محل میزبان نوبهار ازبکستان باشد. درواقع هیچ راهی برای به تعویق افتادن حتی 24 ساعته یکی از بازی‌ها نیست؛ چراکه این برنامه‌ها از قبل طرح‌ریزی شده و سازمان لیگ کشورها نیز براساس آن بازی‌های لیگ خود را مشخص کرده‌اند.

بدین ترتیب ورزشگاه آزادی باید در یک روز میزبان دو بازی سنگین در لیگ قهرمانان آسیا باشد. به قول یحیی گل‌محمدی: بیچاره ورزشگاه آزادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha