کد خبر 225228
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

رئیسی: به دنبال ایجاد زمینه مشارکت گسترده‌تر مردم در انتخابات هستیم

رئیسی: به دنبال ایجاد زمینه مشارکت گسترده‌تر مردم در انتخابات هستیم

رئیس جمهور گفت: دولت مردمی وجهه فرهنگی کردستان را یک سرمایه و فرصت برای کشور می‌داند و باور دارد که این استان ظرفیت بالایی برای مراودات و دیپلماسی فرهنگی دارد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛  سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر دولت مردمی به استان کردستان در نشستی خبری در تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر، گزارش‌های معاون اجرایی رئیس جمهور و تعدادی از وزرا درباره میزان اجرای مصوبات سفر قبلی دولت به این استان را حاکی از پیشرفت‌های خوب در این زمینه دانست.

 رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رسیدگی به ترک فعل‌ها یا کوتاهی‌هایی که به طولانی شدن طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام ماندن آنها منجر شده، بر ضرورت رسیدگی و پیگیری این ترک فعل‌ها با توجه به خسارت‌ها یا عدم‌النفع‌هایی که به کشور وارد کرده است، تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قطع مراودات و صادرات انرژی کشورها با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: صرف محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی کافی نیست و کشورها باید همکاری‌های خود و صادرات انرژی به این رژیم کودک‌کش و جنایت‌کار را که قاتل 10 هزار فلسطین از جمله 4 هزار کودک در روزهای اخیر بوده، قطع کنند. دولت مردمی نیز در مراودات بین‌المللی خود اجرای منویات رهبری را دنبال می‌کند.

 رئیسی در پاسخ به این سوال که دولت در خصوص اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات چه برنامه‌هایی دارد، گفت: دولت خود را موظف به برگزاری یک انتخابات مشارکتی، با امنیت بالا و کاملا رقابتی به‌عنوان جلوه‌ای از مردمسالاری می‌داند.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری به مشارکت و آرای مردم باور واقعی دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا با هدایت‌های امام راحل و سپس رهبر معظم انقلاب اسلامی همه نهادهای اساسی کشور را با رای مردم ایجاد و مستقر کرده است. امام و رهبری برخلاف بسیاری دیگر از سیاستمداران دنیا به مردم به شکل واقعی باور دارند و نه صرفا به‌عنوان ابزاری برای پیشبرد منافع و اهداف خود.

 رئیسی تاکید کرد: به‌عنوان دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات نخواهیم داشت و صرفا به دنبال ایجاد زمینه مشارکت گسترده‌تر و بالاتر همه مردم و گروه‌ها در انتخابات هستیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره ساماندهی وضعیت کولبران نیز گفت: دولت به دنبال آن است تا با سامان دادن گذرگاه‌های و بازارچه‌های مرزی و نیز ایجاد مناطق آزاد تجارت و تبادلات کالا در استان‌های مرزی را سامان دهد تا هم جلوی تجارت غیرقانونی گرفته شود که هم به اقتصاد و هم امنیت کشور ضربه می‌زند و هم با فراهم آوردن زمینه تجارت قانونی منافع مرزنشینان و نیز همسایگان را توأمان تامین فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha