کد خبر 225217
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

«حیات» گزارش می دهد؛

هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم شد

هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم شد

طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران با شاخص کیفیت 123 برای گروه های حساس جامعه ناسالم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، کیفیت هوای تهران صبح امروز شنبه 13 آبان ماه ۱۴۰۲ در شرایط «ناسالم برای گروه های حساس» قرار گرفته است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، آلاینده شاخص هوای پایتخت هم‌اکنون با ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون و با میانگین 123 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته با ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون و با میانگین 104 در شرایط ناسالم قرار داشت.

شرکت کنترل کیفیت هوا با صدور دستورالعمل های احتیاطی در مواقع آلودگی هوا اعلام کرد: افراد مبتلا به بیماری های قلبی_ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

گفتنی است، این فعالیت های طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل (به طور مثال کار کردن در باغچه در طول روز) که افراد به طور متناوب طی چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. 

همچنین فعالیت های سنگین عبارست است از هرگونه فعالیت شدید مانند دویدن خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت پذیرد.

به گزارش حیات طبق روز شمار خاص آلودگی هوا، تهران از ابتدای سال تا کنون 8 روز پاک، 169 روز قابل قبول، 46 روز ناسالم برای گروه های حساس و 5 روز ناسالم را به ثبت رسانده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha