کد خبر 225189
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵

رئیس بنیاد شهید:

یک هزار استارتاپ در حوزه ایثارگران ساماندهی شد

یک هزار استارتاپ در حوزه ایثارگران ساماندهی شد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ساماندهی یک‌هزار استارتاپ در حوزه ایثارگران و اختصاص خط اعتباری ویژه‌ برای حمایت از توسعه فناوری در بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه جمعه در دیدار با فعالان فرهنگی و تشکل‌های ایثارگری استان زنجان، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریتی و با نگاه ویژه رئیس جمهور، استفاده از فناوری در حوزه فرهنگ و مردمی سازی آن در حوزه ایثار و شهادت مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری یادواره‌ها و برنامه‌های محله‌محور مردمی را مد نظر قرار داده است به طوری که در طول یک سال بیش از ۱۴ هزار برنامه در این سطح ساماندهی و بسترسازی شد.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: امسال ۱۷ یادواره و کنگره ملی شهدا در سطح خرد برنامه‌ریزی و در سطح کلان نیز با همکاری‌های انجام گرفته ۱۰ فیلم سینمایی تولید و سرمایه گذاری شده است.

این عضو کابینه سیزدهم در خصوص مدارس شاهد نیز گفت: متأسفانه طی سال های گذشته و در قالب موافقت نامه این نوع مدارس به آموزش و پرورش واگذار و به یک نوع درآمدزایی برای این دستگاه تبدیل شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است، گفت: بودجه فرهنگی تخصیص یافته به بنیاد، سه دهم درصد معادل ۸۰۰ میلیارد ریال بوده، که رقم ناچیزی است.

وی در عین حال از افزایش اعتبار بخش فرهنگی به ۶ درصد خبر داد و گفت: تلاش شده در این مسیر حرکت جدی انجام‌ شود.

قاضی‌زاده هاشمی درباره برنامه بنیاد شهید درخصوص ساماندهی گلزار شهدا گفت: برنامه جدی بنیاد شهید در خصوص گلزار شهدا در سطح کشور تبدیل آنها به حرم مطهر بوده که این کار در تعدادی از استان‌های کشور به ویژه تهران آغاز شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: گروه هدف بنیاد شهید جامعه مقدس است و باید از آن مراقبت‌ کرد و آفاتی را که ممکن است در آن ایجاد شود مرتفع کرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه رسیدگی و تامین نیازهای مادی گروه‌های هدف با حفظ ارزش‌ها امری مهم است، خاطرنشان کرد: شهدا در دامن مکتب اهل بیت و طهارت رشد پیدا کرده‌اند و باید برای صیانت و پاسداشت جایگاه والای آنها در جامعه تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha