کد خبر 225037
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

گزارش «حیات» از بیست و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی؛

بیمارستان های غزه همچنان زیر آتش/ مقاومت مانع پیشروی زمینی صهیونیست ها

بیمارستان های غزه همچنان زیر آتش/ مقاومت مانع پیشروی زمینی صهیونیست ها

بیست و نه روز از حملات همه جانبه‌ی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه حدود ۹۴۸۸ نفر شهید و ۲۳۵۱۶نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ بیست و نه روز از کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع فلسطین به دست رژیم جعلی صهیونیستی می‌گذرد و همچنان حملات همه جانبه هوایی، توپخانه‌ای و دریایی این رژیم علیه مناطق مختلف در کرانه باختری، خان یونس و نوار غزه ادامه دارد.

تاکنون حدود ۹۴۸۸ نفر از غیرنظامیان فلسطینی که حدود ۳۹۰۰ نفر از آنها کودک هستند به دست صهیونیست ها در مقابل چشم نابینای کشورهای که از عدالت و آزادگی حرف میزنند، به شهادت رسیده اند. وزارت بهداشت غزه نیز تاکنون از ۲۳۵۱۶نفر مجروح خبر داده است.

چهار هفته از تلافی‌گری های رژیم صهیونیستی برای جبران شکستشان در عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد. این رژیم با حمایت غرب به بهانه دفاع از خود، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و به بمباران های هوایی در مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مساجد، مدارس و مراکز خبر، ادامه می دهد. عملا می توان گفت، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی چراغ سبزی‌ست برای صدور مجوز کشتار و نسل کشی مردم مظلوم فلسطین.

در این میان بیمارستان ها همچنان زیر آتش قرار داشته و بیماران به علت شرایط تحریمی وضعیت نامناسبی دارند. در همین خصوص رئیس بیمارستان اندونزی شهر غزه خواستار بازگشایی گذرگاه رفح، برای انتقال مجروحان و بیماران خاص است.

از طرفی مدیر بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی از عدم ارائه خدمات این مرکز درمانی به دلیل نبود منابع انرژی و سوخت خبرداده است.

وی در ادامه اعلام کرد: بیمارستان‌ها در نوار غزه مملو از مجروح است ولی پزشکان دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای درمان مجروحان را ندارند.

مدیر بیمارستان شفا در غزه هم در خبری، اعلام کرد: در جدیدترین جنایت صهیونیست‌ها، ده‌ها فلسطینی به دلیل بمباران یک نانوایی در شرق غزه به شهادت رسیدند  وتعدادی نیز زخمی شدند.

وی نیز از اتمام سوخت و قطعی ژنراتورهای برق خبرداد و گفت: اوضاع فاجعه آمیز بود و این اتفاق یک فاجعه انسانی در نوار غزه است.

خبرگزاری سما نیز در خبری اعلام کرد: وزارت بهداشت غزه از اتمام سوخت ژنراتورها و متوقف شدن روند تولید برق اصلی بیمارستان اندونزی در غزه، خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد: با خاموش شدن ژنراتور اصلی بخش‌های زیادی از بیمارستان از کار افتاده در صورتیکه این بیمارستان، تنها بیمارستان برای ارئه خدمات به بیماران سرطانی است.

هفت دهه از مقاومت مردم فلسطین می گذرد و هنوز هیچ سازمانی در سطح بین الملل نتوانسته است نقطه پایانی برای این همه تجاوز پیدا کند. در حال حاضر این خشم در میان برخی از مردم کشورهای غربی و صهیونیستی نسبت به دولتهایشان به وجود آمده و با اعتراضات زیادی همراه بوده است. امروزه محبوبیت نتانیاهو و کابینه اش در میان مردم کم شده تا جاییکه تنفر ساکنان سرزمین اشغالی نسبت به بنیامین نتانیاهو ملموس و رسانه‌ای شده است. از طرفی یک موسسه عرب-آمریکایی در نظر سنجی اعلام کرد؛ محبوبیت جوبایدن نیز از زمان آغاز جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. از این رو رویترز در خبر دیگری اعلام داشت: اسرائیلی‌ها، کابینه نتانیاهو را مقصر حمله حماس و شروع جنگ غزه می‌دانند.

این رسانه غربی نوشت: نتانیاهو اکنون مقصر دوقطبی سازی رژیم صهیونیستی با مطرح کردن لایحه تغییرات قضائی و در نتیجه تضعیف توان رزمی ارتش این رژیم است.

خبرگزاری سما نیز از انتقاد مالکا رئیس سابق سازمان ضد اطلاعاتی ارتش اسرائیل موسوم به «آمان» که رکن اصلی ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل است، از عملکرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: در حال حاضر مدیریت نتانیاهو در جریان جنگ، ناقص است و او بیشتر به بازی سرزنش و تهیه نقشه جنگی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت تمایل دارد.

وی گفت: من معتقد هستم که او بر روی هدایت جنگ متمرکز نیست، بلکه به فکر حفظ سمتش است.

طی دو روز گذشته حملات زمینی رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه آغاز شد. در پی این حملات تعداد زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، توسط نیروهای مقاومت حماس کشته شدند. سخنگوی کتائب شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، از به هلاکت رساندن تعداد زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: نیروهای مقاومت توانستند بیش از 20 خودرو نظامی، تانک‌ها و نفربرهای رژیم صهیونیستی را منهدم کنند. این شاخه نظامی حماس، از انهدام یک نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی که حامل 13 سرنشین بود خبر داد و تصاویر آنرا منتشر کرد.

سخنگوی کتائب شهید عزالدین القسام از انهدام یک نفربر و دو خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با راکت «یاسین 105» خبر داد و افزود: نیروهای حماس توانستند تانک های ارتش رژیم صهیونیستی که به قصد ورود به غزه در جاده «صلاح‌الدین» بودند را با آتشباران های سنگین، مجبور به عقب نشینی کنند.

شکست رژیم صهیونیستی در مقابل نیروهای مقاومت، با هیچ حمله و کشتاری از سوی این رژیم جبران نخواهد شد، چرا که این رژیم پوشالی در تمام این سالها با حمایت ابر قدرتها به کار خود ادامه میداد. اما در مقابل، مردم فلسطین بدون هیچ حامی و کمترین امکاناتی بزرگترین عملیات را طی چندسال گذشته انجام دادند که سبب شد هیمنه این رژیم فرو ریزد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha