کد خبر 225036
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

تماس رئیس‌جمهوری مصر و نخست‌وزیر انگلیس با محوریت غزه

تماس رئیس‌جمهوری مصر و نخست‌وزیر انگلیس با محوریت غزه

رئیس‌جمهوری مصر در تماس با نخست‌وزیر انگلیس گفت جامعه بین‌المللی باید «موضعی قاطع» اتخاذ کند و صادقانه آتش‌بس فوری را دنبال کرده و آتش‌بس بشردوستانه را در غزه اجرا کند.

به گزارش گروه سیاسی حیات، براساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر این اظهارات را در تماسی تلفنی با ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا مطرح کرد که طی آن، آنها در مورد تشدید تنش نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است که السیسی تاکید کرد که حل و فصل مسئله فلسطین مستلزم اجرای راه‌حل دو دولتی است و راه‌حل‌های نظامی امنیت و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد.

این بیانیه همچنین به نقل از ریشی سوناک گفت که موضع بریتانیا به حفاظت از غیرنظامیان، ارسال کمک‌ها و رسیدن به آتش‌بس بشردوستانه در غزه اهمیت می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی و زمینی خود به نوار غزه را که از زمان حمله غافلگیرانه گروه فلسطینی حماس در ۷ اکتبر تحت حملات هوایی بی‌امان قرار دارد، گسترش داده است. به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از ۱۰۳۰۰ تن از جمله حداقل ۸۷۹۶ فلسطینی و بیش از ۱۵۳۸ صهیونیست در این درگیری کشته شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha