کد خبر 225032
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

سیزدهمین جلسه شورای معادن استان به ریاست استاندار

سیزدهمین جلسه شورای معادن استان به ریاست استاندار

فخاری گفت: یک درصد وصول فروش معادن جهت محیط زیست اولویت دارد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، سیزدهمین جلسه شورای معادن استان به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران و دیگر مسئولان برگزار شد.

فخاری در مورد یک درصد وصول فروش معادن به حساب محیط زیست اظهار داشت: مصادیق مربوط به لطمات و صدمات فعالیت معادن توسط محیط زیست ارائه شود تا همکاری جهت هزینه این مبلغ صورت گیرد.

وی در مورد سلب صلاحیت معادن تاکید کرد: در شرایطی هستیم که موضوع اشتغال حائز اهمیت است و اگر مانع عمده قانونی وجود ندارد فرصت به معادن داده شو تا شرایط را فراهم کنند و استمرار فعالیت داشته باشند.

استاندار تهران در مورد ساماندهی معادن شن و ماسه افزود: عمق ایجاد شده در زمین در معادن به ویژه در اطراف اراضی کشاورزی نیازمند بازنگری است تا ضمن حفظ محیط زیست، وضعیت معادن ساماندهی شود.

سه کارخانه آسفالت و سنگ شکن جهت فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌های استان جانمایی می‌شود

غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۴۷ شهرداری در سطح استان تهران داریم، اظهار داشت: سه کارخانه آسفالت و سنگ شکن برای شهرداری های استان جهت کارهای عمرانی باید ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه فقط شهرداری اسلامشهر، کارخانه آسفالت دارد، افزود: پراکنش سه کارخانه آسفالت و شن و ماسه باید به گونه ای باشد تا هم پوشانی با شهرهای اطراف داشته باشد تا ضمن حفظ دمای آسفالت، هزینه حمل زیاد نشود، همچنین با توجه به کیفیت شن و ماسه رودخانه‌ها با رعایت ضوابط مربوطه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

گفتنی است در این جلسه درخواست نیروی انتظامی ناحیه شرق تهران جهت صدور اجازه برداشت مصالح مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تامین۶۰ تن باقی مانده درخولست موردنظر ظرف ۴۵ روز اقدام شود.

همچنین در مورد درخواست دریافت خسارت مورد ادعای بهره بردار معدن مخلوط کوهی امین آباد مقرر شد از طریق مراجع قضایی پیگیری شود و در زمینه احیا معدن و رفع سلب صلاحیت با توجه به رای شورا مبنی عدم‌ پرداخت حقوق دولتی میسر نمی باشد.

درخواست اهالی شورای روستای لاسم چشمه مبنی بر مخالفت با بهره برداری معدن مخلوط کوهی شبنم فیروزکوه نیز با توجه به مجوز معدن، بهره بردار با تعامل اهالی نسبت به استمرار فعالیت معدن اقدام کند.

در مورد سلب صلاحیت سه معدن، انتزاع یک معدن و تعطیلی موقت یک معدن در دماوند به سبب وقوع سیل و مزایده اصلاح محدوده دو معدن با اولویت اهالی روستا نیز تصمیمات لازم اتخاذ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha