کد خبر 225019
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

اضافه وزن 70 درصد از مردم ایران/ 15 درصد از نوجوانان از چاقی رنج می‌برند + فیلم

اضافه وزن 70 درصد از مردم ایران/ 15 درصد از نوجوانان از چاقی رنج می‌برند + فیلم

عضو هیات علمی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) گفت: در زندگی شهری و صنعتی بیشتر نوجوانان به‌دنبال بازی‌های رایانه‌ای و فردی روی آورده‌اند.

شهاب شهابی عضو هیات علمی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه امروزه چاقی در تمام دنیا به‌عنوان یک معضل و اپیدمی محسوب می‌شود، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از مردم ایران دچار چاقی یا اضافه وزن هستند که این میزان در چند سال اخیر در حدود پنج برابر افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: مطالعات نشان می دهد که شیوع چاقی در بین کودکان و نوجوان نسبت به سال‌های اخیر افزایش داشته و ۱۵ درصد از کودکان مبتلا به چاقی هستند.

عضو هیات علمی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تصریح کرد: سبک زندگی ناسالم، کم تحرکی و استفاده بیش از حد از فست فود و مواد غذایی پر کالری از جمله عوامل مهم بروز چاقی در بین کودکان و نوجوانان است.

وی اضافه کرد: در زندگی شهری و صنعتی بیشتر نوجوانان به دنبال بازی‌های رایانه‌ای و فردی روی آورده و دیگر مانند گذشته نوجوانان تمایل زیادی به انجام بازی‌های با تحرک زیاد ندارند.

شهابی همچنین گفت: والدین برای جلوگیری از بروز چاقی کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی مفیدی برای انجام ورزش داشته باشند. نوجوانان باید روزانه پیاده روی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha