کد خبر 224932
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

حمایت دبیرکل ناتو از ادامه ارسال سلاح به اوکراین

حمایت دبیرکل ناتو از ادامه ارسال سلاح به اوکراین

دبیرکل ناتو با بیان اینکه تمام اعضای این ائتلاف موافق پیوستن اوکراین به ائتلاف هستند، تاکید کرد که روسیه نباید اجازه کنترل هیچ بخشی از اوکراین را پیدا کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) در هفتاد و پنجمین شورای شمال اروپا در اسلو، پایتخت نروژ با اعلام حمایت از ادامه ارائه سلاح به اوکراین مدعی شد که روسیه نباید اجازه تسلط پیدا کردن بر هیچ بخشی از اوکراین را بیابد.

وی گفت: هرچه اوکراین در میدان نبرد قوی‌تر باشد، در میز مذاکره هم قوی‌تر خواهد بود. و وقتی جنگ تمام شد، باید اطمینان حاصل کنیم که تاریخ تکرار نخواهد شد. روسیه نباید به گرفتن بخش‌های اوکراین ادامه دهد.

استولتنبرگ در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های اوکراین و حامیان غربی‌اش در جریان جنگ با روسیه مدعی شد: روسیه شکست خورده است. ده‌ها هزار سرباز را از دست داده است. مقدار زیادی از تجهیزات نظامی خود را از دست داده است. مسکو نفوذ سیاسی خود را از دست داده و به طور فزاینده‌ای منزوی شده است.

دبیرکل ناتو در ادامه ادعاهای خود حمله به اوکراین را یک شکست استراتژیک برای روسیه توصیف کرد.

او گفت که جهان نگران سقوط کی‌یف طی چند روز پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه سال گذشته بود اما اوکراینی‌ها در عوض، سرزمین خود را آزاد کرده‌اند. آنها نیمی از زمین‌هایی که نیروهای روسی در سال گذشته بر آن تسلط یافتند، بازپس گرفته‌اند.

استولتنبرگ در تایید مجدد جایگاه کی‌یف در ائتلاف نظامی ناتو گفت که همه کشورهای عضو ناتو موافق هستند که اوکراین باید به این ائتلاف بپیوندد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha