کد خبر 224844
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

وزیر آموزش و پرورش در آیین بیست و ششمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی:

افتخار کودکان ایران، ساختن کشور از دوران دانش اموزی است

افتخار کودکان ایران، ساختن کشور از دوران دانش اموزی است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران در مدرسه‌ها ساخته می شود، گفت: هر مدرسه یک ایران کوچک است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، ظهر امروز چهارشنبه دهم آبان ماه، آیین بیست و ششمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه دوره اول متوسط شهید کدخدایی واقع در منطقه ۱۱ برگزار شد. 

افتخار کودکان ایران، ساختن کشور از دوران دانش اموزی است


رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با تبریک روز نوجوان و گرامی‌داشت هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: یکی از برکات خون شهدای دانش‌آموز و معلم، شکل گرفتن اینگونه حرکت‌ها است. این جلسه، جلسه ساختن ایران است.

وی افزود: به طور کلی در سراسر کشور ۷۷۷هزار نفر توسط حدود ۱۶ میلیون دانش اموز در انتخاب شوراهای دانش آموزی انتخاب می‌شوند تا مشق مسئولیت پذیری را مدیریت کنند و یاد بگیرند که با ساختن مدرسه می توانند آماده ساختن ایران عزیز شوند.

صحرایی با بیان اینکه ایران در مدرسه‌ها ساخته می شود، افزود: هر مدرسه یک ایران کوچک است. 

افتخار کودکان ایران، ساختن کشور از دوران دانش اموزی است

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: در سند تحول بنیادین که هدفش شکوفا شدن استعدادها است، یک ساحت مهم تربیتی به نام تربیت ساحت سیاسی و اجتماعی مشخص شده است. متاسفانه در بسیاری از کشورها حاکمان دوست ندارد بچه ها به سیاست فکر کنند. چرا که کسی که فکر کند بازی دیگران را نمی‌خورد.

وی بیان کرد: از افتخارات ما این است که کودکان از دوران دانش اموزی ساختن کشور خود را یاد میگیرند. ما افتخار میکنیم که دانش آموزان تفکر نقادانه داشته باشند و استدلال کردن را یاد بگیرند. لذا از هدف های مهم این برنامه همین موضوع است. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: این روزها دموکراسی در غرب ضایع شده و یک دروغ بزرگ است، چراکه به نام دموکراسی مردم را می کشند. مردم سالاری مبتنی بر دین یعنی مردم آزادند چرا که خدا ان ها را ازاد آفریده و آن چه که سعادت آن ها در آن است مورد اهتمام است.

وی افزود: اینکه مراسم امروز شما به ماجرای غزه گره خورده است یک پیام بزرگ به همراه دارد، کودکان غزه بخاطر حفظ استقلال و ازادی از دنیا رفته اند و ما نمیگداریم شیطان و یاران او یعنی امریکا و اسراییل خون شما را ضایع کنند.

صحرایی گفت: اگر امروز در فلسطین گروهی با دست خالی مشابه یک گرگ درنده مبارزه می‌کنند دلیلش ان است که می‌خواهند که ازادی ان ها را بگیرند. امروز مشارکت ۷۷۷ هزار دانش اموز به عنوان اغاز شوراها این پیام را منتقل می‌کند که می‌خواهیم دانش‌اموزان در ساختن اینده خود مشارکت نمایند.

وزیر اموزش و پروزش بیان کرد: این مراسم را به یاد کودکان فلسطینی برگزار می‌کنیم که اکنون کلاس‌ درس، مدرسه، معلم و دانش‌آموزی ندارند.یاد گرفته‌ایم که نه ظالم باشیم و نه مظلوم. ما میخواهیم ازاد و ازاده باشیم و هرکسی بخواهد به ازادگی ما تعرض کند حتما دستش را کوتاه می ‌کنیم.

صحرایی افزود: از همه کشورها دعوت میکنم تا نسخه نوین از مشارکت و مسئولیت پذیری مدارس ایران را ببیند.بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه در چنین روزی صحنه ای از مسئولیت پذیری و مردم سالاری دینی را به نمایش میگذارند. از همه سیاسیون می‌خواهم تا صفا و صمیمت در رقابت انتخاباتی را از دانش‌اموزان یاد بگیرند. این انتخابات دانش آموزی متمایز از سال‌های گذشته و چندماهی پیش از انتخابات مجلس آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم شما عزیزان مقدمه یک انتخابات باشکوه را رقم بزنید، انتخابات ما از آن جهت متفاوت است که حرف جدیدی برای دنیا دارد. این انتخابات در منطقه‌ای برگزار می سود که در بسیاری از کشورها رویا است. حیرت می‌کنیم از کسانی که فکر می‌کنند می توانند ذهن نقاد و خلاق و ازاد اندیش فرزندان ما را منحرف می‌کنند.

صحرایی گفت: دشمنان بدانند این مدرسه‌ها همان مدارسی است که شهیدان سلمانی و طهرانی مقدم در آن تربیت شده اند و قوی تر از قبل هستند.

گفتنی است در این مراسم وزیر آموزش و پرورش از پوستر مراسم ۱۳ آبان رونمایی کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha